خبرهای داغ:
در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم، بحث عرضه هفتگی ۵۰ تن گوشت وارداتی به قیمت مصوب دولتی در استان مطرح شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۹۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
ادامه عرضه گوشت وارداتی در قم/ برخورد تعزیزات با نانوایی‌های گران فروش
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد.

رضا سیار در ابتدای این جلسه با اشاره به فعالیت وانت‌بار‌ها در شهر قم اظهار کرد: شهرداری براساس قانون وظیفه ساماندهی وانت‌بار‌ها را دارد، ولی در وظیفه خود کوتاهی کرده است، پیش از این با فشار دستگاه‌های دولتی، دستفروشان اطراف حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به خوبی ساماندهی شدند.

فرماندار قم ادامه داد: نباید اجازه عرضه برخی از مواد همچون گوشت و ماهی در بازارچه‌های شهر قم داده شود، باید نظارت کامل در این زمینه صورت بگیرد، نیازمند تدوین آیین نامه نظارتی بر روی بازارچه‌های این شهر هستیم.



کاهش جوجه ریزی گوشتی در قم

مهدی رفیعی در ادامه این جلسه با اشاره به جوجه ریزی گوشتی در استان قم اظهار کرد: در ۱۹ روز ماه تیر جوجه ریزی گوشتی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد کاهش داشت، درصد کاهش جوجه ریزی گوشتی در خردادماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد بود.

وی ادامه داد: کاهش جوجه ریزی تخم گذار به دلیل معدوم شدن تعدادی مرغ بیمار و افزایش کنترل و نظارت بر واحد‌های مرغداری بود، برخی از این واحد‌ها شرایط لازم را ندارند و اجازه جوجه ریزی به آن‌ها داده نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: کشتارگاه بهاران و نگین به صورت متوسط هر روز ۲۷ هزار و ۵۰۰ قطعه و ۲۳ هزار قطعه کشتار می‌کنند، این کشتارگاه‌ها کار کشتار برای مرغداران داخل و خارج استان را انجام می‌دهند.

محمد رضا طلایی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به قیمت تمام شده مرغ اظهار کرد: قیمت تمام شده حدود ۸۵۰۰ تومان است، ولی امروز قیمت مرغ در شهر قم ۷۹۰۰ تومان است.



عدم افزایش قیمت خرید شیر از دامداران قمی

وی ادامه داد: پیش بینی افزایش قیمت عدس را نداریم، عدس هم اکنون از خارج از کشور وارد می‌شود و کمبودی در زمینه حبوبات در بازار وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: قیمت خرید شیر خام توسط کارخانه‌ها از دامداران افزایش پیدا نکرده و در حدود هزار و ۲۵۰ تومان است، تنها، شیوه پرداخت کارخانه‌ها نقدی شده است و قیمت خرید کارخانه‌ها کمتر از قیمت مصوب دولتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم ممنوعیت صادرات دام از کشور شاهد قاچاق دام از ایران به کشور‌های خارجی هستیم.



عرضه هفتگی ۵۰ تن گوشت وارداتی در قم

امیر محمدی چهر در ادامه این جلسه با اشاره به توزیع گوشت وارداتی در استان قم اظهار کرد: در طول هفته امکان توزیع ۵۰ تن گوشت وارداتی با قیمت تعیین شده دولتی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: قیمت تیرآهن، میلگرد و پروفیل به دلیل افزایش تقاضا، در بازار استان قم بالا رفته است، البته افزایش قیمت دلار هم در این زمینه موثر بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: نیرو‌های بازرسی این سازمان در ساعات عصر و روز‌های تعطیل نسبت به نظارت بر واحد‌های صنفی می‌پردازند، ۳۷ نفر بازرس داریم، این بازرسان در سه ماه سال جاری ۲۱۱ میلیارد تومان تخلف کشف کردند.

محمدی چهر با اشاره به وضعیت لاستیک اظهار کرد: لاستیک برای خودرو‌های سنگین مدتی نایاب شده بود و وزارت صنعت مصوب کرد که لاستیک داخلی و خارجی براساس سهمیه در بین استان‌های مختلف توزیع شد.

مهرداد غضنفری در این جلسه با اشاره به نحوه برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار استان قم اظهار کرد: باید این جلسات از این به بعد به صورت هفتگی در روز‌های سه شنبه برگزار می‌شود تا تقویت نظارت را بر بازار استان قم را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: برخی از مدیران قم در جلسات استانی حضور پیدا نمی‌کنند که به آن‌ها تذکر داده خواهد شد.



تلاش دشمنان برای از بین بردن اعتماد مردم به مدیران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: باید آمار‌ها در جلسات استانی همراه با تحلیل ارائه شود و چنین گزارشی در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار خواهد بود، اختیار افزایش قیمت را نداریم و پیشنهاد‌های خودمان را به همراه تحلیل به مرکز ارائه می‌دهیم، البته واقعی شدن قیمت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم، دشمنان هم از این روزنه به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند تا اعتماد مردم به مدیران را از بین ببرند، این اعتماد اهمیت زیادی دارد، باید مردم را قانع کنیم و فرافکنی نداشته باشیم.

مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در بخش پایانی جلسه خاطرنشان کرد: واحد‌های نانوایی آزاد پز که اقدام به گران کردن قمت فروش نان کردند، در تعزیرات به پرونده آن‌ها رسیدگی و حکم برایشان صادر شده است، جریمه‌ها هم از این نانوایان وصول می‌شود، در صورت تکرار تخلف، نانوایی تعطیل می‌شود، واحد‌های نانوایی آزادپز به نرخ دولتی آرد را دریافت می‌کنند.
ارسال نظرات