رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر با کمبود یکصد هزار متر مربعی فضای بهداشتی در استان روبرو هستیم.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۹۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کوروش ساکی امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود یکصد هزار متر مربعی فضای بهداشتی در استان روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: با ورود وزیر بهداشت به این حوزه مقرر شده است که این وزارتخانه تیمی از فضاهای بهداشتی مورد نیاز در لرستان را تامین کند، همچنین 30 درصد دیگر را خیرین سلامت تقبل کرده‎اند و20 درصد باقیمانده را باید استانداری تامین کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه سلامت شکاف عمده‎ای بین لرستان و استان‎های توسعه‌یافته وجود دارد، به کار وسیع در این حوزه نیاز داریم.

ساکی ادامه داد: همچنین در حوزه ساخت منابع فیزیکی، تامین منابع و نیروی انسانی باید توجه به استان شود، خصوصا نیاز است که جایگاه ویژه‎ای برای نیروی انسانی قائل شویم.

وی با اشاره به اینکه از شروع اجرای طرح تحول سلامت در کشور تاکنون300 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان لرستان استان هزینه شده است، بیان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان هم از 2 دهم تخت به ازای هر هزار نفر در سال 92 اکنون به 1.4 تخت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و بهره‎برداری از پروژه‎های در حال ساخت در استان این شاخص به 2.2 تخت افزایش یافته و به شاخص کشوری نزدیک شود.

ساکی با اشاره به اینکه به ازای هر تخت بیمارستانی به 3 تا 4 نیروی انسانی نیاز است، اظهار کرد: به این ترتیب با توجه به پروژه های در حال ساخت در استان به تامین 4 هزار نیروی انسانی نیاز داریم.

وی ادامه داد: درصورتیکه نیرو و امکانات مورد نیاز در اختیار مراکز درمانی نباشد، بار بیشتری به نیروهای کاری وارد شده و در افزایش خطای پزشکی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: اگر امکانات و تجهیزات مورد نیاز موجود بوده اما نیروی انسانی کافی در اختیار نداشته باشیم، موجب ایجاد نارضایتی بیشتر در مردم می‎شود.

ساکی با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون یکصد و 20 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده است، تاکید کرد: انتظار می‎رود در تخصیص نیرو توجه ویژه‌‎ای به دانشگاه علوم پزشکی لرستان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات