روابط عمومی ناحیه کوهبنان
سردار شهید مسعود زکی زاده در سال 1341 در روستای ده علی از توابع بخش مرکزی  کوهبنان در خانواده ای مذهبی و انقلابی قدم به عرصه هستی گذاشت. وی دوران نونهالی و کودکی را در دامان مادری مهربان گذراند و سپس برای کسب دانش رهسپار مدرسه شد. تحصیلات خود را تا سال پنجم ابتدایی در زادگاهش ادامه داد و به علت نیاز خانواده و این که از راه کشاورزی امرار معاش میکردند به اتفاق خانواده به کرج مهاجرت کرد و در آنجا به کار کشاورزی پرداخت. او در دوران کودکی و نوجوانی از روحیات خوبی برخوردار بود، در مراسم و مجالس مذهبی شرکت فعال داشت و برای دوستانش الگو بود
کد خبر: ۹۰۳۴۹۳۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، به نقل از سایت شهدای کوهبنان، 

سردار شهید مسعود زکی زاده در سال 1341 در روستای ده علی از توابع بخش مرکزی  کوهبنان در خانواده ای مذهبی و انقلابی قدم به عرصه هستی گذاشت. وی دوران نونهالی و کودکی را در دامان مادری مهربان گذراند و سپس برای کسب دانش رهسپار مدرسه شد. تحصیلات خود را تا سال پنجم ابتدایی در زادگاهش ادامه داد و به علت نیاز خانواده و این که از راه کشاورزی امرار معاش میکردند به اتفاق خانواده به کرج مهاجرت کرد و در آنجا به کار کشاورزی پرداخت. او در دوران کودکی و نوجوانی از روحیات خوبی برخوردار بود، در مراسم و مجالس مذهبی شرکت فعال داشت و برای دوستانش الگو بود.

با رسیدن به سن خدمت سربازی، به خدمت اعزام و در بازرسی راه آهن قم انجام وظیفه کرد. پس از پایان سربازی به زرند آمد و تقاضای عضویت در سپاه را کرد. وی به مدت 3 ماه داوطلبانه به جبهه ها اعزام شد . پس از مراجعت از جبهه وارد سپاه شد و از سال 62 به عنوان پاسدار داوطلب کادر لشکری ثارا... مشغول خدمت شد. در لشکر در مقاطع مختلف اموری از قبیل؛ دیدهبانی، توپخانه، بیسیمچی، مسئول مخابرات گردان، فرماندهی دسته و فرماندهی یکی از گروهانهای گردان 411 را عهده دار بود.

سردار شهید زکی زاده همواره در صحنه های جنگ حضوری فعال داشت. او که بهترین مکانها را برای رضای خدا و رسیدن به کمال با پیو ستن به کاروان حسینیان زمان انتخاب کرده بود، با حضور در جبهه ها، مرد میدان رزم و قهرمان همیشه حاضر عملیاتهای مختلف بود. او را در عملیات بدر و خیبر با عشق و شور، برلشکر دشمن تاخت و در عملیات های والفجر حضور داشت. همچنین در عملیات کربلای 5 یافت و سرانجام در 5 بهمن سال 1365 در همین عملیات در منطقه عملیاتی شلمچه به آرزوی دیرینه خود رسید. نصیب مقدر وی از گلستان زندگی، 25 گل معطر بهشتی بود و همچون گل، عمری کوتاه و عبیرآمیز داشت.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

****

وصیت نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم
ان ا... یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص
بدرستی که خداوند دوستدار مبارزینی است که همچون دژی محکم که در صفوفی متشکل در راهش پیکار می کنند و مثل دژی محکم استواری می ورزند.
بنام ا... پاسدار حرمت خون شهیدان و با درود و سلام به پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاکش حسین (ع) که به شهادت عشق می ورزیدند و با درود و سلام به امام زمان و نایب برحقش رهبر کبیر انقلاب اسلامی یاران خمینی بت شکن. دست از  امام بر ندارید او اسوه همه خوبان و محور همه نیکان است دعا کنید که خداوند سایه اش را تا انقلاب حضرت مهدی (عج)و در کنار آن حضرت بر سر ما استوار دارد و ما را از پیروان واقعی او قرار دهد، اما چیزی که دل پیر جماران را به درد می آورد و قلبش را جریه دار میکند اختلاف است؟! ای افرادی که مردم شما را بعنوان یک فرد متعهد قبول دارند، بیایید برای خدا دست از تفرقه و دو دستگی و باند بازی بردارید و همگی دست به دست یکدیگر دهید و برای سازندگی محیط خود هر چند کوچک است بکوشید و بدانید که اگر دست از اختلاف برندارید روز قیامت در قبال پیامبر و ائمه معصومین مسئولید . در قبال امام امت و ملت شهید پرور مسئولید و شهدا هم از شما نخواهند گذشت. شهیدانی که خون خود را در راه این انقلاب داده اند. بیایید بخاطر خشنودی امام زمان و خداوند کریم مانند چند سال قبل با هم دست اخوت دهیم و نیروهای خودمان را بجای اینکه صرف اختلاف بکنیم همچون گذشته صرف مبارزه با استعمارگران و ایادی داخلی آنان و همچنین صرف مبارزه با فقر و بدبختی مردم بیچاره بکنیم و شما ای مردم تا زمانی که امام و روحانیت متعهد را دارید غم نداشته باشید و بدانید که انقلاب اسلامی ایران به حول و قوه الهی و به همت امت و اخلاص رهبر به پیروزی خواهد رسید و همیشه آماده مقابله با اختلاف اندازان در بین مردم باشید و گوش به زنگ ما باشید که خدای نکرده هیچ کس به هیچ عنوان شما را بر علیه دیگری تحریک نکند. اگر چه در لباس مقدس روحانیت رفته باشند. شما به قدرت ایمان بر دهان آنها بکوبید تا زبانشان برای همیشه خاموش باشد. بیایید و فکر کنید که ما همگی یک هدف داریم و آن پیروزی اسلام است و همگی ما یک ا... داریم و آن خدای یکتا است چون هدف یکی است مسلما راه یکی است . تمام انبیاء از راه راست و مستقیم رفتند «لاتفرق بین احد من رسله» این راه - راه امام است و راه شهدا، سعی کنید منحرف نشوید که که اگر ذره ای از این راه منحرف شدیم سقوط ما را در پی خواهد داشت. و اما پدر و مادر مهربانم از شما می خواهم که بعد از شهادت من شما بیشتر به خدا نزدیک بشوید. و در دعاهای کمیل و ... شرکت کنید، بروید نماز شب بخوانید و از مجالسی که در آن غیبت و تهمت  است شرکت نکنید و مادر مهربانم تأکید می کنم که بعد از من به بنیاد شهید زیاد مراجعه نکنید و جنس نگیرید .باری فریب بعضی مردم را نخورید ، چون من فقط برای خدا و اسلام و قرآن رفتم و همین ها اجرم را کم می کند . مگر در موقع ضرورت و اگر بنیاد شهید به شما داد کمتر خرج کنید و بیشتر به فقرا بدهید

ارسال نظرات