مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰۰ نفر پشت نوبت ورود به چرخه خدمات دهی بهزیستی استان وجود دارد که هدفگذاری هایی برای پوشش خدماتی برای آنها انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۷۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
سید علیرضا موسوی امجد پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: شش هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره می‌برند و شش هزار زن سرپرست خانوار نیز مورد حمایت قرار دارند.

موسوی امجد با اشاره به نرخ معلولیت در استان، ابراز داشت: نرخ معلولیت در استان بالاست و با بررسی این حوزه هدفگذاری برای جلوگیری از رشد آن انجام شد.

وی اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه با مراکز آزمایشگاه ژنتیک محقق شده و چند طرح پژوهشی در جهت شناسایی علت و کاهش معلولیت‌ها اجرایی شد.

موسوی امجد از اجباری شدن مشاوره ژنتیک خبر داد و بیان کرد: پوشش زوج‌های جوان در این بخش محقق خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه ۱۸۰۰۰ معلول در استان وجود دارد، گفت: همچنین بیش از ۴۰۰ خانواده دو و سه معلولی به بالا در استان داریم.

موسوی امجد از شناسایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کودک کار در استان و پوشش خدماتی این حوزه خبر داد و اظهار کرد: همچنین هدفگذاری‌هایی در حوزه توانمند سازی این بخش اجرایی شده است.

وی افزود: بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان کمک به جامعه هدف در بخش کودکان کار و خانواده آن‌ها انجام شده است.

موسوی امجد به موضوع طلاق اشاره کرد و عنوان داشت: طلاق پدیده اجتماعی است و برای علت یابی نیز باید دید اجتماعی داشت و در حوزه آسیب‌های اجتماعی شبکه‌ای از آسیب‌ها دخیل است.

وی افزود: در این حوزه نگاه باید به سمت اجتماعی کردن و بکارگیری مشارکت‌های مردمی در کاهش آسیب‌ها باشد.

موسوی امجد با تاکید بر اهمیت تاب آوری اجتماعی، در نظر گرفتن زوایای مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: مراکز مشاوره خصوصی و دولتی، خط ۱۴۸۰ مشاوره ای، مراکز اورژانس اجتماعی و مرکز کاهش طلاق در شهرستان‌ها فعال شده و خدماتی با هدف کاهش طلاق را عملیاتی می‌کنند.

موسوی امجد اظهار داشت: همچنین پرونده‌های طلاق به مرکز مداخله در بحران بهزیستی ارجاع می‌شوند و کاهش مناسبی در حوزه طلاق استان رقم خورده است.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به عملکرد بهزیستی و برنامه‌های هفته بهزیستی در استان ابراز داشت: افتتاح ۳۲ واحد مسکن معلولین، افتتاح شش کیلینیک مددجویی، بهره برداری از یک مرکز ترک اعتیاد، فعال سازی گروه‌های همیار و افتتاح ۱۱ طرح اشتغال زایی طی این هفته انجام می‌شود.

موسوی امجد از افتتاح میز خدمت بهزیستی خبر داد و بیان داشت: یکی از مهمترین خدمات دولت تدبیر و امید میز خدمت خواهد بود و خدمات دهی به مددجویان بهزیستی نیز عملیاتی می‌شود.

وی جشنواره معلولین، برگزاری برنامهکوهنوردی، برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های معلولین، تئاتر خیابانی و اعزام ۱۰ معلول نخبه برای دیدار با مسئولین کشوری را از دیگر هدفگذاری‌های این هفته دانست.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته توسط بهزیستی، گفت: همچنین تمام طرح و مناقصات و واگذاری‌ها از طریق سامانه تدارکات انجام می‌شود و دستگاه برتر این حوزه هستیم.

موسوی امجد با تاکید بر ارتقای مناسب سازی در حوزه معلولین، بیان داشت: در حوزه آسانسورینگ اجرای آسانسور با به روز رسانی و استاندارد سازی محقق شده است.

موسوی امجد با اشاره به ارتقای شاخص‌ها و رشد رتبه در ارزیابی ها، عنوان کرد: طی سال ۹۳ در ارزیابی شاخص‌ها از ۲۰۰۰ نمره تنها ۸۴ امتیاز محقق شد که در سال ۹۴ و با تلاش‌های انجام گرفته این مورد به ۱۶۰۰ رسید و سال گذشته نیز بهزیستی استان موفق به کسب رتبه برتر شد.
ارسال نظرات