نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: روز و هفته عفاف و حجاب از روزهای مبارک و مهم جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۸۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان آیت الله شاهچراغی در مراسم دیدار جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب شهرستان سمنان با ایشان ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای حادثه مسجد گوهرشاد مشهد مقدس گفت:روز عفاف و حجاب از روز‌های مبارک و مهم در تقویم جمهوری اسلامی ایران است، ولی در کنارش غصه و غم نیز وجود دارد. غصه و غم از وضع موجود عفاف و حجاب در جامعه که وضع مناسبی نیست. بخشی از جامعه را همراه نمی‌بینیم.
امام جمعه شهرستان سمنان ادامه داد:از وضع بد موجود در جامعه نمی‌دانیم از دولت بنالیم، از صدا و سیما بنالیم از مدارس گله کنیم یا از ادارات و کارمندان، فقط این نکته قابل توجه است که باید بگویم این جلسه شما جلسه‌ای معنوی و خدایی است.
آیت الله شاهچراغی ادامه افزود: حجاب یعنی پوشش و بدن زن و مرد باید پوشیده باشد و برای بانوان حتما نیاز نیست که چادر باشد، ولی چادر بهترین پوشش برای بانوان است. ولی عفاف معنی وسیع تری دارد یعنی سخن پاک، لقمه و غذای پاک و پاکدامنی و نگاه پاک.
امام جمعه شهرستان سمنان در ادامه گفت:راه حجاب دار کردن چیست؟ زن باید حیا داشته باشد، اگر حیا بود حجاب نیز کنارش هست. کسی که حیا ندارد دین ندارد و دیگر نمی‌توان این فرد را متوجه کرد؛ و اگر حیا داشته باشد میتوان از راه امر به معروف وارد شد.
وی افزود:مردان نیز باید غیرت داشته باشند؛ و اگر درجامعه غیرت و حیا نباشد دچار بی حیایی و بی عفتی و بی حجابی می‌شویم.
آیت الله شاهچراغی ادامه داد:رضا خان ملعون کاری کرده است که آتش آن هنوز دامن جامعه ایران اسلامی ما را رها نکرده است، و ما اگر می‌خواهیم حجاب را در جامعه رنگ و بو بدهیم باید به دنبال خانواده‌ها برویم و از آنجا شروع به کار کنیم. پدر و مادر‌ها تاثیر گذارند و از ابتدای کودکی و نوجوانی باید فرزندان را با حجاب و عفاف آشنا کرد.
وی ادامه داد:ما از صدا و سیما گله داریم که بعضاً دارند دعوت به بد حجابی و بی حجابی می‌کنند مثل وضع سینمای کشور که بسیار بد است.
آیت الله شاهچراغی در پایان به راه کار‌های بهبود وضعیت عفاف و حجاب پرداخت و گفت:حیا و غیرت را باید در زنان و مردان تقویت کنیم. معنی و مفهوم عفاف و حجاب را باید نهادینه کنیم و این نشست‌ها خودش دعوت به حجاب و عفاف است.
وی همچنین افزود:از خانه و خانواده باید شروع کنیم و از ادارات اول طرف را باید دین دار کرد و پس از آن به دنبال ضروریات دین رفت که حجاب و عفاف از ضروریات دین می‌باشد.
در ابتدای این نشست سه نفر از خواهران به عنوان نمایندگان فعالان عرصه عفاف و حجاب به ایراد سخنانی پرداختند و در سخنانشان به جلوگیری از گسترش فرهنگ مبتذل غرب، حفظ و صیانت از حریم خانواده، اصلاح و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، و پشتیبانی تمام قد از آمران به معروف تاکید کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها