یک مشاور خانواده و بهداشت جنسی و زناشویی خانواده متعادل گفت:  یکی از اثرات ترویج بدحجابی در جامعه افزایش سن ازدواج است.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۸۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاکپور مشاور خانواده و بهداشت جنسی و زناشویی خانواده متعادل در همایش عفاف و حجاب که به همت بسیج مهندسین ناحیه مقاومت بسیج اراک در کانون بسیج این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ساحت وجودی انسان از سه بخش احساسات، تفکر و تعقل و عقاید و باورها تشکیل شده است، گفت: حجاب در معنای لغوی یعنی پوشش و عفاف یعنی خویشتن‌داری و تقوی که تنها مختص زنان نیست.

پاکپور با اشاره به چرایی کمرنگ شدن حجاب و عفاف در جامعه کنونی گفت: آگاهی و شناخت لازمه رعایت شئونات اسلامی است و متاسفانه آگاهی که به نسل جدید انقلاب منتقل شد از جنس تعصب و احساس بود نه از جنس دلیل و منطق.

وی افزود: یکی دیگر از دلایلی که باعث کمرنگ شدن فلسفه عفاف و حجاب در جامعه شده است، مشغولیت علما و مربیان تربیتی به امر مدیریت و فعالیت‌های اجرایی به جای تربیت دینی بود و این بزرگترین آفت جامعه است که امور اجرایی را به امور تربیتی اولویت قرار می‌دهیم.

مشاور خانواده و بهداشت جنسی و زناشویی خانواده متعادل با تاکید بر اینکه رشد و پیشرفت زنان جامعه در فعالیت خارج از محیط گرم خانواده نیست، گفت: رشد و تعالی فکر زنان در خارج از خانه نبوده بلکه در کانون گرم خانواده و تعامل و هم صحبت شدن با اعضای خانواده این مهم شکل می‌گیرد.

پاکپور باید بترسیم از روزی که ضد ارزش‌ها به قدری ترویج شود که جای ارزش‌ها را بگیرد و تصریح کرد: یک مادر زمانی رشد یافته است که فرزندش تصمیم او را با میل و رغبت به تمام تصمیمات دوستان و دیگران ترجیح دهد، اگر غیر از این باشد بازنده هستیم.

وی افزود: جامعه‌ای که دچار فقر شود از نظر فرهنگی دینی، فرهنگ و سواد اجتماعی دچار تزلزل می‌شود؛ یکی از اثرات ترویج بدحجابی در جامعه افزایش سن ازدواج است.

مشاور خانواده و بهداشت جنسی و زناشویی خانواده متعادل با بیان اینکه کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند از نظر شخصیتی افرادی هستند که اعتماد به نفس نداشته و نیازمند توجه دیگران هستند، گفت: زنان و مردان بدحجاب در حقیقت با پوشش و رفتار خود به جامعه اعلام می‌کنند که نیازمند توجه هستند.

پاکپور با اشاره به آیه 59 سوره احزاب گفت: حجاب برای مصونیت است نه محدودیت؛ حجاب یکی از مسایل بسیار مهم و ارزنده دینی و اسلامی است و زنان مسلمان باید کوشش کنند که با حفظ حجاب، جامعه اسلامی را از آلودگی حفظ کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات