دین اسلام توجه فراوانی به تحکیم بنیان خانواده دارد و برای دست یابی افراد یک جامعه به آن، قوانین مختلفی را در راستای ارتقای سلامت خانواده ها وضع می کند تا دلیل افزایش این استحکام باشد.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۳۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، پوشش مناسب برای زنان می تواند به عنوان یک سد دفاعی در برابر دیدگان نامحرم عمل کرده و این پدیده موثر در تامین سلامت خانواده ها جلوه گر می شود و آن ها را از منجلاب فروپاشی نجات می دهد.

 حجاب، آیینه بی غبار خوبی ها


با توجه به احادیث دینی و بیانات ائمه اطهار در خصوص مقوله حجاب می توان ضرورت رعایت این مهم را درک کرد زیرا خسارت های جبران ناپذیری که بر اثر برهنگی و بی حجابی به بشر وارد می گردند، قابل تامل هستند.


بی شک با رعایت حجاب از سوی بانوان، تمایل جوانان به ازدواج بیشتر شده و این مسئله بسیار مهم نقش موثری در مصون ماندن آن ها از گناهان احتمالی خواهد داشت زیرا روابط جنسی به خانواده ها محدود می گردد و در نتیجه بانوی محجبه درخشش و بالندگی خاصی نزد همسر خود دارد.


همچنین مادری که حجاب را برای فرزندانش عامل طهارت جسم و روح معرفی کند، اهل خانه نیز این پوشش را وسیله قرب الهی دانسته و به تدریج رعایت آن را سرلوحه امور خود قرار می دهند.


بر خلاف تصور عده ای که اسیر غربزدگی شده اند، حجاب نه تنها موجب سلب آسایش زن نمی شود بلکه احترام به حیثیت انسانی و یکی از موارد اعلامیه حقوق بشر است و بی اعتنایی به آن ظلم فاحش به زنان است.


استحکام بنیان خانواده یکی از اهداف جامعه بشری است و خداوند زن را عامل تسکین و آرامش درون خانه قرار داده است و در قرآن می فرماید: او کسی است که شما را از نفس واحد آفریده و از او نیز جفتی برایش مقرر دانست تا با او آرام گیرد.


با وجود روایات متعدد از معصومین و توصیه های مکرر جامعه شناسان و روانشناسان، در زمینه رعایت عفت زنان، با رجوع به دادگاه های خانواده و مراکز حل اختلاف به سادگی می توان به این نکته رسید که یکی از عوامل مهم در بروز مشکلات زوجین، عدم پایداری به اصول اخلاقی در زن و مرد بوده که در نهایت منجر به تزلزل پیوند زناشویی می شود.


بدون شک پوششی که زن را در برابر تهاجمات خارج از خانه محفوظ نگه دارد، می تواند عامل رشد ارتقای سلامت خانواده باشد و خانه ای که در آن رواج برهنگی نمایان نیست در منجلاب فساد غوطه ور نخواهد شد.


در این میان نباید تاثیر خانواده ها را بر این امر نادیده گرفت که با عدم حضور تحریک آمیز زنان و دختران در جامعه علاوه بر جلوگیری از روابط نامشروع و حذف فاصله میان زن و شوهر بر اثر مقایسه همسر خود با زنان بدحجاب خیابان، موجبات آرامش خانواده ها فراهم شده و تحکیم پیوند زناشویی را در پی خواهد داشت.


اگر نخواهیم شاهد نگرانی های مرتبط با عفاف و حجاب زنان و نوع پوشش آن ها در جامعه باشیم نیازمند فرهنگ سازی در محیط هستیم که شاید گاهی تشویق بیشتر از تنبیه در این برهه از زمان پاسخگو باشد.


اهدای یک شاخه گل زیبا و کوچک، سنجاق های مخصوص روسری های اسلامی که این روز ها به صورت های زیبا و متنوع در بازار یافت می شوند، تشویق دانش آموزان باحجاب به جای اجبار کردن هد در مدارس که نتیجه ای هم ندارد و تقدیر از بانوان محجبه در ادارات به مناسبت های مختلف، می توانند نمونه هایی از راهکارهای نامحسوس مبارزه با بی حجابی باشند.


بدون شک خانواده ای که از سلامت کامل روانی برخوردار باشد خواهان سلامت جامعه است و تمام نیروی خود را جهت تحکیم پیوند زناشویی به کار می گیرد و مردان محتاج عشق و مهربانی همسر وفادار خویش خواهند بود و در نتیجه فرزندان آن ها نیز در کانون گرم خانواده شکوفا تر شده و در پی آن جامعه دارای طراوت و شادابی بیشتری خواهد بود و این زنجیره همچنان به یکدیگر متصل است.

 

صباغیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها