نماینده ولی‌فقیه استان البرز:

برقراری عدالت اقتصادی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است

امام‌جمعه کرج گفت: برقراری عدالت اقتصادی و جلوگیری از ستم در جامعه از اهداف نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۳۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرج ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج، با اشاره به ربا و مضرات آن در جامعه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید تغییراتی در نرخ سود بانک‌ها ایجاد شود زیرا اقتصاد مقاومتی در یک مسیر و بانک‌ها در مسیر دیگری قرارگرفته‌اند، موضوع ربا در بانک‌ها باید سریع‌تر حل شود.

برقراری عدالت اقتصادی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است

وی با اشاره به اینکه بیست و سوم تیرماه روز تعامل با جهان نامیده شده است، گفت: دشمنان تعامل را در عدم اقتدار دیگر کشورها می‌دانند. غربی‌ها و اروپایی‌ها تعامل را قبول بی‌چون‌وچرای خواسته‌های خود توسط دیگر کشورها می‌داند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: ترامپ منتظر است که ایران با او تماس بگیرد، مردم ایران هر هفته با شعار مرگ بر آمریکا با او تماس می‌گیرند. شخص رئیس‌جمهور آمریکا باید بداند که هیچ‌وقت ملت ایران برای قبول زورگویی‌های شیطان بزرگ با وی تماس نمی‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه شیطان بزرگ باید این خیال واهی و پوچ را به گور ببرد که مردم ایران برای قبول خواسته‌هایش با او تماس بگیرند، گفت: اروپایی‌ها فهمیده‌اند که برای استفاده و بهره‌برداری بیشتر باید وقت‌کشی کنند تا زمان تحریم‌ها فرارسد. دشمنان فکر می‌کنند که وقتی آمریکا تحریم‌ها را بیشتر کند، ملت ایران به ستوه آمده و مقابل زورگویی‌هایشان سر خم می‌کنند، این وسط عده‌ای احمق داخلی هم هستند که می‌گویند باید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به ورود پیکر مطهر ۶۰ شهید گلگون‌کفن به کشور، گفت: این شهدا آمده‌اند که بگویند پیروزی با مقاومت به دست می‌آید و ما نیز اعلام می‌کنیم که اهل مبارزه با دشمن هستیم و کوتاه نمی‌آییم.

وی بابیان اینکه دولتمردان به این نتیجه رسیده‌اند که بسته پیشنهادی اروپا ناامیدکننده است، گفت: اروپا و آمریکا باهم دست‌به‌یکی کرده‌اند و اروپا دنبال کننده سیاست‌های آمریکا است.

خطیب جمعه کرج با طرح این سؤال که چرا باید بازرسان انرژی اتمی اجازه داشته باشند در روز تعطیل بیایند و دفتر کار اساتید آزمایشگاه‌های هسته‌ای را بررسی کنند؟ گفت: تعامل در به تاراج رفتن استقلال و حاکمیت ملی کشور است؟ مگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نفرمودند که هیچ‌کس حق سؤال پرسیدن از محققان را ندارد؟ شورای عالی و امنیت ملی کجا است؟ مسئولان بدانند که اگر تعلل کنند، امکان پاسخگویی به شهدا، مردم و امام شهدا نخواهند بود. مسئولان باید غیرت داشته باشند. اگر در مسائل دینی، غیرت دینی نداشته باشیم پس چه داریم؟ در خصوص ربا نیز اگر ربا در جامعه پیش بیاید، آن جامعه ساقط می‌شود و از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به عوام‌فریبی برخی‌ها، گفت: رسالت این است که علما به میل مردم سخن نگویند و حرف‌های حق را بزنند. مسئولان هرگز نباید به دنبال این باشند که به خاطر رسیدن به هدف ابزار را وسیله توجیه کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: فساد آتش است و آتش می‌سوزاند پس باید جلوی فساد گرفته شود حالا می‌خواهد اقتصادی، اخلاقی یا غیره باشد، اگر چشم و گوش باز و آزاد باشد مسلماً شاهد تغییرات اخلاقی در مردم خواهیم بود. عده‌ای در زمین دشمن بازی می‌کنند و حرف‌های نسنجیده می‌زنند.

وی بابیان اینکه از قتل‌عام فرهنگی به ولنگاری فرهنگی رسیده‌ایم، گفت: عده‌ای در خوابند و خود را به خواب‌زده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها