خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیا مزدوران و دشمنان اسلام فقط با حجاب بانوان کار داشتند یا با حجاب آقایان نیز کار داشتند؟ گفت: اگر غیرت مردانه باشد عصمت نیز هست.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۶۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

اگر غیرت مردانه باشد عصمت نیز هستبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام صادق صالح در همایش «حافظان حریم خانواده» در نهوند ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: اهل بیت(ع) مدافع حریم عفاف و حجاب و خانواده بوده‌اند و اگر بخواهیم مدافع اهل بیت(ع) باشیم باید مدافع این حریم باشیم.

وی افزود: انسان زمانی انسان است که از ظاهر به عمق و باطن پل بزند، از برگ درخت به یک چیز دیگری برسد و از تحقیقات به نتیجه مطلوب برسد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید متفکر باشد، عنوان کرد: فرق انسان با حیوان در همین امر تفکر است یعنی از ظاهر به باطن برسد، زمانی که می‌خواهند عده‌ای را دور کنند از باطن و ملکوت آنها را مشغول ظواهر می‌کنند.

وی ادامه داد: اسلام می‌گوید شما هم لذت فردی ببرید هم لذت اجتماعی ببرید یعنی در خانواده یک نوع لذت ببرید و در بیرون با انسانیت با کمک به هم نوع یک نوع دیگر لذت را ببرید، اما امروزه متاسفانه لذت‌های فردی وارد لذت‌های اجتماعی شده است که این ناقض دین اسلام بوده و آسیب جدی به روحیات و روان خانواده‌ها وارد کرده است.

صالح با بیان اینکه حجاب مرد و زن ندارد هر دو باید حجاب را رعایت کنند، افزود: آیا مزدوران و دشمنان اسلام فقط با حجاب بانوان کار داشتند یا با حجاب آقایان نیز کار داشتند؟

وی ادامه داد: اگر به تاریخ رجوع کنیم متوجه می‌شویم که با هردو کار داشته‌اند، لباس‌های مردانه چگونه بود و امروز چگونه است بنابراین تا غیرت و عفاف مردانه هست عصمت زنانه نیز می‌ماند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به پیامدهای بی‌حجابی و بدحجابی اظهار داشت: یک زن بی‌حجاب و بد حجاب چند درصد می‌تواند غربی باشد؟ بدحجاب ترین زن در نهایت 60 درصد غربی است، در حالی که یک مردی که کاملا پوشش و لباسش مانند غربی‌ها بوده 100 درصد غربی است.

وی اضافه کرد: اگر لباس مردانه را کوتاه نمی‌کردند  و مردها غربی نمی‌پوشیدند و نمی‌شدند حجاب زن‌ها نیز حفظ می‌شد؛ و دشمنان ما همین سناریو را برای از بین بردن بنیان خانواده و بی‌حجابی و بی ‌عفتی مردان و زنان این سرزمین در نظر داشته و دارند.

صالح در پایان با درخواست از بانوان خاطرنشان کرد: بانوان و مادران بزرگوار ایران حجاب را به آقایان برگردانید، اگر غیرت مردانه باشد عصمت نیز هست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات