با حضور مسئولین نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد:

دومین دوره آموزشی خادمیاری باهدف خدمت به محرومین در ابرکوه برگزار شد

دومین دوره آموزشی خادمیاران آستان قدس رضوی باهدف خدمت به محرومین در ابرکوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۶۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، دومین دوره آموزشی خادم یاران آستان قدس رضوی با حضور جواهریان مسئول واحد جذب، سازمان‌دهی و آموزش و محمود پرنیان مدیر امور خادمیاری نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در محل دانشکده پیراپزشکی ابرکوه برگزار شد.
در حاشیه این دوره جواهریان هدف اصلی از طرح خادمیاری را خدمت به محرومین عنوان کرد و گفت: خادمیاران پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و شرکت در مصاحبه و گزینش، همچنین طی مراحل قانونی که از سوی آستان قدس مشخص شده است، در راستای خادمی یا به حرم معرفی شده و یا در محل زندگی خود به نیازمندان خدمت می‌کنند.
وی اضافه کرد: در استان یزد ۲ هزار و ۵۰۰ و در شهرستان ابرکوه ۱۰ درصد از این تعداد یعنی ۲۵۰ نفر در سایت آستان قدس رضوی به‌منظور شرکت در طرح خادمیاری ثبت‌نام کرده‌اند.
در ادامه مدیر امور خادمیاری نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد، اظهار کرد: در طرح خادمیاری از توان و تخصص افراد مختلف در سراسر کشور از دکتر و مهندس گرفته تا کارگر و ... به فراخور مهارتی که دارند، بهره‌گیری می‌شود.
محمود پرنیان تصریح کرد: خادمیاران در عرصه‌های بهداشت و درمان، فرهنگی آموزشی، اطعام و حمایت از محرومین، خادمیاران زیارتی، فنی و مهندسی، جهاد، ستادی و اداری، کارآفرینی و اشتغال، وقف و نذر فعالیت می‌کنند.
گفتنی است در این دوره آموزشی مباحثی پیرامون آشنایی با امام رضا (ع)، آشنایی با حرم مطهر و همچنین آشنایی با مراسمات مختلف مورد تدریس قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار