دشتی در پایگاه شهید هاشمی نژاد از ناحیه روح الله یزد:

عدم به کارگیری ظرفیت‌های داخلی و ضعف مدیریتی کلان؛ ریشه مشکلات اقتصادی کشور

به منظور ارتقاء بینش و آگاهی؛ جلسه هیات انصار حزب الله پایگاه شهید هاشمی نژاد از ناحیه روح الله یزد با سخنرانی مسئول سابق معاون سیاسی استانداری یزد برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۷۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ دشتی در این جلسه با بیان این که منظور از مشکلات اقتصادی فقدان ظرفیت و فقر در کشور نیست و این مشکلات ناشی از دو موضوع اساسی است که در کشور قابل حل است افزود: یکی از دلایل وجود مشکلات اقتصادی عدم به کارگیری ظرفیت‌های داخلی است که مهمترین آن استعداد‌ها و توانمندی‌های علمی، فرهنگی و فناوری موجود در کشور می‌باشد.
دشتی شرکت‌های دانش بنیان را نمودی از این ظرفیت‌های دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان را می‌بنیم که بسیار منشا اثر بوده‌اند، اما متاسفانه از یک حمایت برنامه‌ریزی شده و ملی برخوردار نبوده اند در حالی که این نوع شرکت‌ها همان گونه که در اقتصاد مقاومتی از جایگاه بالایی برخوردار هستند می‌توانند در اقتصاد کشور نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.
وی مشکل دوم کشور را ضعف مدیریتی کلان در اداره ظرفیت‌های فیزیکی دانست و اذعان داشت: بخش مسکن و صد‌ها حوزه وابسته به آن در سال‌های اخیر در رکود هستند و صنعت نیز هنوز دوران تلخ و زیان‌بار رکود  را پشت سر می‌گذارد و هزاران واحد تولیدی و صنعتی از ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنند و خسارات سنگینی به کشور وارد می‌آید.
دشتی با اشاره به این که حمایتی از تولید داخل صورت نمی‌گیرد ادامه داد: دیپلماسی کشور در حوزه ارتباطات تجاری و بازاریابی در منطقه و خارج از آن دچار کاستی‌هایی است که واردات بی‌رویه کالا به کشور از نقاط چالشی ما در این حوزه است که نیازمند چاره اندیشی است.
وی برخورداری‌های بی‌حد و حصر عده‌ای خاص در کشور را از دیگر چالش‌های اقتصادی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: عده‌ای در کشور از امکانات بالای اقتصادی و پول‌های باد آورده‌ای برخوردار هستند که همه ناشی از سوء مدیریت در توزیع فرصت‌ها و امکانات است که باعث ایجاد شکاف طبقاتی زیادی در کشور شده است.
ارسال نظرات