امام جمعه درگز گفت: اروپا نخواهد توانست به تعهدات خود عمل کند؛ لذا دولت و مسئولین اجرایی کشور باید از این برجام بی فرجام دل کنده و به گزینه‌های دیگری از جمله توان و ظرفیت داخلی و اقتصاد مقاومتی دل ببندند.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۸۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای الغدیر درگز برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: شما را به تقوای خدایی دعوت می‌کنم که شروع خلافت شما از او بوده و نهایت و بازگشت شما هم به سوی او خواهد بود.

وی در ادامه به مناسبت ولادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت عنوان کرد: در میان ۳۸ فرزند امام کاظم (ع)، بعد از امام رضا (ع) کسی هم رتبه این بانوی بزرگوار نیست؛ هر کس ایشان را با معرف زیارت کند، گویا امام رضا (ع) را زیارت کرده و پاداش او بهشت خواهد بود.

امام جمعه درگز گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم و اصیل نظام ما بوده و ضامن اسلامیت و جمهوریت و حافظ قانون اساسی کشور است؛ شورای نگهبان پشتیبان واقعی مردم و خار چشم دشمنان و بدخواهان این نظام است.

حجت الاسلام ایروانی افزود: دشمنان این کشور همواره شورای نگهبان را یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت خود در صدمه به نظام دانسته و حملات و هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای نسبت به این نهاد انقلابی انجام می‌دهند؛ حملاتی که گاه به واسطه مخالفت با اسلامیت نظام است و گاه مخالفت با جمهوریت آن.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بیانیه اتحادیه اروپا تصریح کرد: اروپایی‌ها با ادعای خود مبنی بر باقی ماندن در برجام به دنبال این هستند تا برای خود زمان خریده و ایران را در بحث مسائل هسته‌ای مهار کنند؛ این عادت اروپاست که در معاهدات خود با دیگر کشورها، منافع قطعی دریافت کند، اما وعده‌های مبهم ارائه داده و در نهایت به وعده خود عمل نمی‌کند.

امام جمعه درگز تاکید کرد: در این بیانیه حداقل حقوق ملت ایران تامین نشده و بدون شک اروپا نخواهد توانست به تعهدات خود عمل کند؛ لذا دولت و مسئولین اجرایی کشور باید از این برجام بی فرجام دل کنده و به گزینه‌های دیگری از جمله توان و ظرفیت داخلی و اقتصاد مقاومتی دل ببندند.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که در گذشته بیان شد بیشتر مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوء مدیریت‌های داخلی و سیاست‌های غلط اقتصادی برخی مسئولین اجرایی است که امیدواریم به لطف خدا، همت مردم و تلاش و روحیه جهادی مسئولین از این شرایط بد اقتصادی با موفقیت عبور کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها