نشست خبری یازدهمین دوره کاروان زیر سایه خورشید با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در دفتر آستان قدس رضوی ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۸۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، "علی‌اصغر شریفی راد"، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام، در نشست خبری به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: برنامه های آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریتی و از سال 96 وارد فضای تازه ای شد و با تعریف چند وظیفه و دستور کار تلاش شده دامنه فعالیت های آن بنا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری از حوزه سرزمین استان خراسان خارج و در تمامی استان های کشور توسعه یابد.

وی افزود: دفاتر نمایندگی آستان قدس در چارچوب این هدف در تمامی استان های کشور دایر شده و در ایلام نیز این مرکز سال گذشته راه اندازی شده است.
رفع محرومیت از استان ها ، رویکرد جدید آستان قدس رضوی
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام تاکید کرد: یکی از اصلی ترین رویکردهای آستان در استان ها رفع محرومیت است، در این راستا نیز یک دهستان در هر استانی به عنوان هدف انتخاب شده و قرار است طی سه سال به سطح مناسبی از نظر معیشتی و رفاهی برسد، ضمن اینکه ایجاد امکان اشتغال برای افراد واجد شرایط با کمک خیرین نیز از برنامه های آستان قدس رضوی در استان هاست.
شریفی راد اضافه کرد: فعالیت های این نمایندگی در استان ایلام نیز از ابتدای سال 97 سازماندهی بهتری پیدا کرده و طی سال جاری در سه محور عید نوروز ، ماه مبارک رمضان و همچنین برگزاری آیین های دهه کرامت اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریتی آستان قدس اعزام زیارت اولی ها در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نیز در استان ایلام یک هزار و 500 زائر اولی مشخص شده اند و در ادامه سال نیز تعداد بیشتری اعزام خواهند شد.
ثبت نام 2 هزار ایلامی در طرح خادم یاری آستان قدس رضوی
یکی از برنامه های آستان در استان ها ارائه خدمت در قالب طرح خادم یاری است که در استان ایلام نیز تاکنون 2 هزار نفر با ثبت نام در سامانه AQR.IR متقاضی شرکت در طرح خادم یاری هستند که 600 نفر از این افراد نیز با طی کردن دوره های آموزشی در حوزه های مختلف مشغول فعالیت هستند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام یادآور شد: برنامه های دهه کرامت از 24 تیر همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا سوم مردادماه که مصادف با میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است، ادامه خواهد یافت.
شریفی راد ابراز داشت: در این ایام تعدادی از خادمان حرم رضوی در چارچوب طرح زیر سایه خورشید با حضور در استان برنامه های مختلفی همچون دیدار با اقشار مختلف ، بازدید از مراکز درمانی و دیدار با بیماران و همچنین حضور در زندان ها و مراکز کمیته امداد و خانواده های نیازمند داشته و در کنار این موضوع جشن زیر سایه خورشید نیز در بوستان تفریحی چغاسبز برگزار خواهد شد.
تامین 100 جهیزیه برای زوج های نیازمند
شریفی راد گفت: در این دهه ضمن شناسایی خانوارهای نیازمند بسته های متبرک که شامل مایحتاج خوراکی آنان برای حدود 2 ماه است، به این افراد واگذار می شود که در استان ایلام نیز 314 خانواده نیازمند شناسایی شده اند که 75 درصد این کمک ها از سوی آستان و 25 درصد نیز توسط خیرین اعطا می شود.
وی تامین 100 مورد جهیزیه برای زوج های نیازمند ، ارائه کمک های پزشکی به 427 نفر و همچنین رسیدگی به نیازهای 71 بیمار صعب العلاج را از دیگر برنامه های دفتر نمایندگی استان قدس در استان ایلام عنوان کرد.
تعیین چهار دهستان استان ایلام برای محرومیت زدایی
شریفی راد افزود: یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل دفاتر آستان قدس در استان ها رفع محرومیت است که در این راستا دهستان زردلان یک با توجه به عمق محرومیت انتخاب و قرار است با کمک خیرین برنامه هایی به منظور کمک به خانوارهای نیازمند و ایجاد امکانات زیرساختی و رفاهی در این مناطق اجرا شود، ضمن اینکه تعیین سه دهستان دیگر تا شهریور ماه نیز در دستور کار است..
وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی با هدف رونق اشتغال و بهبود معیشت در مناطق محروم از راه اندازی طرح های اشتغالزای کوچک و زودبازده که دارای توجیه اقتصادی باشد، حمایت می کند و افراد می توانند با ارائه برنامه ها و طرح های خود از این امکان بهره مند شوند.

تشریح ویژه برنامه های زیر سایه خورشید در استان

دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان، بابیان اینکه نام‌گذاری جشن‌های زیر سایه خورشید برگرفته از لقب شمس الشموس حضرت امام رضا (ع) است، گفت: اعزام خادمان حرم مطهر به‌عنوان سفیران صحن مطهر امام رضا (ع) به استان و حضور در مناطق مختلف استان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بازدید از آسایشگاه‌ها معلولین و سالمندان، حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، حضور در زندان‌ها و برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در پارک تفریحی چغاسبز ازجمله برنامه‌های این ایام است.

بابایی، با اشاره به اینکه تلاش شده در برنامه‌ریزی سال جاری تمام شهرستان‌ها و شهرهای استان از حضور کاروان حرم رضوی بهره‌مند باشند، افزود: کاروان خدام حرم رضوی از 31 تیرماه تا 5 مرداد حضور خواهند داشت، جشن ویژه بانوان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام برگزار می‌شود، همچنین خدام رضوی در پایانه مرزی مهران حضور پیداکرده از زوار عراقی مشهدالرضا استقبال خواهند کرد.

وی، اظهار کرد: مراسم استقبال از خدام حرم رضوی در فرودگاه شهدای ایلام و سپس در چهارراه سعدی مرکز شهر ایلام برگزار می‌شود، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، استاندار ایلام از برنامه‌های این کاروان خواهد بود.

دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان ایلام، با عموم مردم برای حضور و شرکت در جشن‌های زیر سایه خورشید، خاطرنشان کرد: همچنین جشن‌های زیر سایه خورشید در حرم امامزاده سید حسن (ع) و امامزاده پیرمحمد عابد (ع) ملکشاهی برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات