خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم مطرح کرد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: هفته آینده گرما در استان بیشتر خواهد شد به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در هفته آینده تقاضای تعطیلی یک یا دو روز را از استاندار قم داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۵۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
تقاضای تعطیلی در قم برای کاهش مصرف برق
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی آهنین پنجه با اشاره به وضعیت مشترکین شرکت توزیع برق استان قم اظهار کرد: ۸۲ درصد از مشترکین این شرکت در بخش خانگی هستند که ۳۴ درصد برق استان را مصرف می‌کنند، میانگین مصرف برق مشترکین در استان قم بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: تعدادی از کنتور‌های هوشمند برق برای مشترکین در استان قم نصب شده است و با این کنتورها، وضعیت مصرف آن‌ها را رصد می‌کنیم، با توجه به کنتور‌های هوشمند از اداراتی که در زمینه مدیریت مصرف برق، خوب عمل کنند، تقدیر خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: گرایش روزافزون به استفاده از کولر‌های گازی در منازل در استان، موجب افزایش مصرف بخش خانگی قم شده است، برخی از این کولر‌ها استاندارد لازم را ندارند و برق زیادی را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: میزان تلفات در شبکه توزیع برق استان قم را از ۱۵ درصد به ۱۰.۲۳ درصد رساندیم، جمع آوری انشعابات غیرمجاز به کاهش تلفات شبکه توزیع برق استان کمک می‌کند و سال گذشته سه هزار انشعاب غیرمجاز برق را در استان قم جمع آوری کردیم.

مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم افزود: با بخش‌های کشاورزی و صنعت در استان تفاهم نامه داریم تا در ساعت‌های پیک مصرف همچون ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ مصرف نداشته باشند، سال گذشته در ازای همکاری بخش‌های کشاورزی و صنعت در استان قم به دلیل همکاری در مدیریت مصرف برق، دو میلیارد تومان به این دو بخش پاداش دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده نیازمند کمک مردم استان قم برای مدیریت مصرف برق هستیم، قطعی برق مساله‌ای خارج از اختیار استان است و هفته آینده گرما در قم خواهیم داشت، به همین این احتمال وجود دارد که در هفته آینده تقاضای تعطیلی یک یا دو روز را از استاندار قم داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها