خبرهای داغ:
مدیر امور شهر‌های شرکت آب و فاضلاب در نماز جمعه شهر دستجرد اعلام کرد
مدیرامور شهر‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم بر لزوم اصلاح رفتار نامناسب مصرف آب تاکید کرد و از برخورد قانونی با مشترکان پرمصرفی خبر داد که مصارفی خارج از کاربری مسکونی خود دارند.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۵۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶
اخطار به بدمصرف‌ها/لزوم اصلاح رفتار نامناسب مصرف آب
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد نکونام امروز در جمع نمازگزاران جمعه شهر دستجرد با اشاره به اهمیت آب و فرآیند استحصال و تولید این مایه حیاتی اظهار کرد: آب به عنوان یک کالای استراتژیک هیچ‌گونه جایگزینی نداشته و برخلاف بعضی از نیاز‌های زیستی بشری، دستیابی و تولید آن مستلزم لطف و عنایت خدای متعال و نزول برکات آسمانی است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر این نعمت بی‌بدیل را بدانیم، تاکید کرد: باید از اسراف در مصرف آب که در دین مبین اسلام نیز مذمت شده است خودداری کنیم.

مدیر امور شهر‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب شهری تمام تلاش خود را برای تأمین آب پایدار و با کیفیت برای شهر می‌کنند، یادآور شد: ما معتقدیم با مدیریت مصرف می‌توان از این شرایطی که در آن قرار داریم به راحتی عبور کنیم که بی‌شک این امر مستلزم پایبندی و عمل به دستورات دینی‌مان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت کمی منابع محلی تولید آب در شهر دستجرد گفت: در حال حاضر آب شرب این شهر از دو حلقه چاه تأمین می‌شود که کاهش نزولات آسمانی از میزان آب‌دهی این چاه‌ها کاسته است.

نکونام با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در شهر دستجرد نزدیک به دو برابر میانگین سرانه کشوری است، اظهار کرد: بخشی از این مصرف به دلیل ییلاقی بودن این شهر به ویژه در ایام گرم تابستان که پذیرای مهمانان زیادی از شهر قم و شهر‌های همجوار است قابل توجیه است، اما آمار مصارف مشترکین هنوز قابل تأمل است.

وی در عین حال با تأکید بر اینکه امکان تأمین آب برای دستجرد از خارج از حوزه شهری ممکن نیست، یادآور شد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به همراهی مشترکان دائمی و فصلی برای عبور از وضعیت موجود داریم و پیشاپیش از این همراهی و همکاری مردم کمال تشکر را داریم.

مدیر امور شهر‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به وجود ۵۵۰ فقره انشعاب فصلی در حوزه شهر دستجرد، بیشتر این اشتراک‌ها را دارای مصارف غیر شرب دانست و بر ضرورت استفاده از آب تنها برای کاربری مسکونی تاکید و تصریح کرد: از این دسته از مشترکین درخواست داریم تا به حقوق شهروندان و ساکنین دائمی شهر احترام گذاشته و از مصارف غیر شرب آب شبکه شهری پرهیز کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از مشترکین دائمی و ساکن در شهر هم الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، گفت: استفاده خارج از کاربری انشعاب واگذار شده (غیر شرب) از جمله شستشوی حیاط و درب منازل و خودرو‌ها و مهم‌تر از آن‌ها آبیاری درختان و فضای سبز داخل منازل و فضا‌های سبز املاک مجاور از جمله رفتار‌های نا مناسب استفاده از آب شرب شهری در شهر دستجرد است.

مدیر امور شهر‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه این رفتار با توجه به کم‌آبی و افت فشار چندساعته آب و در مضیقه بودن سایر شهروندان زیبنده مردم فهیم دستجرد نیست، اظهار داشت: این‌گونه رفتار مصرفی با شعائر دین مبین اسلام نیز سازگار نیست که از این مشترکین نیز درخواست داریم تا به حقوق همشهریان خود احترام بگذارند و از استفاده‌های غیرضروری از آب خودداری کنند.

وی تاکید کرد: مشترکینی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند علاوه بر تغییر تعرفه آب مصرفی آن‌ها به مصادیق کاربری غیرخانگی، اشتراک‌های ملک مسکونی آن‌ها مشمول تخلف شده و طبق ضوابط با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

نکونام در پایان با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف و اشتراک‌های دارای مصارف غیرشرب گفت: از هفته گذشته برخورد قانونی با این نوع انشعابات آغاز شده و طی هفته آینده برای همه مشترکانی که مصارف آن‌ها بیشتر از الگوی مصرف است اخطارنامه‌هایی ارسال می‌شود.
ارسال نظرات