خبرهای داغ:
سخنران برجسته حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) در راه احقاق حق در مقابل منافقین و قاعدین به‌خوبی ایستاد و به مقابله با آنان پرداخت، بنابراین در برابر فتنه‌ها تساهل و تسامح پاسخ‌گو نیست و باید انقلابی عمل کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۶۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
تساهل و تسامح در فتنه‌ها جواب نمی‌دهد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرزا محمدی در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم عسکری جمکرانی و شهید ترور مجلس شهید سید مهدی تقوی و یکصدو پنجاه شهید شهرک شهدا که در مسجد موسی بن جعفر برگزار شد، با بیان اینکه این محافل زنگ هشدار باش برای همه ما و مسئولان است، اظهار داشت: این محافل یادآور این است که انقلاب و جمهوری اسلامی مدیون شهدا و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) است.

وی سه جریان مقابل حق را که مورخان بیشتر درباره آن‌ها بحث کرده‌اند را ناکثین یا پیمان‌شکنان، مارقین و قاسطین که رأس آن‌ها بنی‌امیه بود معرفی کرد و افزود: یک جریان چهارمی وجود دارد که سبب جدا شدن امت از هدایت، امام و شهدا است که در طول تاریخ به‌طور مرموزی در مقابل ولایت مقاومت کرد.

میرزا محمدی ادامه داد: خداوند جریان قاعدین را در سوره نسا در مقابل مجاهدین معرفی می‌کند، مجاهدین کسانی هستند که در راه خدا برای جلب رضای خدا در مسیر و جریان ولایت تا قطره خون مقاومت می‌کنند که بار‌ها و بار‌ها موردتمجید خداوند قرارگرفته‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از راه‌های شناخت این است که ضد چیزی را بشناسیم، قاعدین کسانی هستند که بدون عذر درجا زده‌اند، کسانی که هستند که در نزد مردم به‌عنوان مؤمن شناخته می‌شوند.

میرزا محمدی با بیان اینکه خداوند در سوره بقره و آل‌عمران به‌طور گسترده جریان قاعدین را برسی کرده است، افزود: این‌چنین افرادی حتی ممکن است چندین سال انسان انقلابی باشد، اما انقلابی از دنیا نرود، مؤمن باشد، اما مؤمن نمی‌رد.

وی کسانی که در غدیر خم با امام علی (ع) بیعت کردند، اما بعد از شهادت پیامبر عهدشکنی کردند را در دسته قاعدین خواند و افزود: بیشترین ضربه را در جریان خانه‌نشینی امام علی (ع) قاعدین زدند که در مدینه سکوت قاعدین، عدم حرکت با، ولی الله، عدم ثبات قدم و عهدشکنی کار را برای اهل سقیفه آسان کرد و سبب شد تا امام علی یک‌سوم عمر خود را صبر کند.

میرزا محمدی با بیان اینکه قاعدین وقتی در یک جامعه نفوذ کنند نیاز به اکثریت آرا نیست، افزود: قاعدین می‌توانند ذائقه انقلابی جامعه را عوض کنند و با پنج نفر منافق می‌توانند جامعه را به هم بریزند و با استفاده از سکوت می‌توانند جامعه را در دست بگیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) در مسجد مدینه عملکرد انقلابی ایشان عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در راه احقاق حق در مقابل منافقین و قاعدین که سابقه نداشت زنی در مدینه و مسجد مدینه سخنرانی کند، به مقابله با آن‌ها برخاست، بنابراین در این‌چنین فتنه‌ها تساهل و تسامح پاسخ‌گو نیست و باید انقلابی عمل کرد.
ارسال نظرات