فرماندار سرخه گفت: سهم شهرستان سرخه از اعتبارات اشتغال زایی روستایی بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۲۵۰‌میلیون ریال است
کد خبر: ۹۰۳۵۱۶۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، علی محمد مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال روستایی شهرستان سرخه که با حضور مسئولین در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید با بیان اینکه در تلاشیم تا بتوانیم در حوزه روستایی در سطح شهرستان با حذب حداکثری اعتبارات در راستای تولید و اشتغال روستائیان گام برداریم،از معرفی بیش از ۴۰۰ درصدی طرحهای اشتغال زایی روستایی به کارگروه اشتعال استان خبر داد .

مویدی زاده گفت:در حوزه توسعه اشتعال پایدار روستایی در سطح شهرستان سرخه با برگزاری ۷ جلسه تاکنون ۴۴ طرح بررسی شده که ۳۶ طرح مورد تایید قرار گرفته است .

فرماندار سرخه با اذعان این‌مطلب که سهم شهرستان سرخه از اعتبارات اشتغال زایی روستایی بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۲۵۰‌میلیون ریال است گفت:با پیگیری و برگزاری جلسات متعدد توجیهی برای روستائیان،کارگروه اشتغال شهرستان سرخه توانسته است تاکنون بالغ بر ۱۹۵ میلیارد و ۲۶۰‌میلیون ریال طرحهای مختلف اشتغال زایی روستایی به کارگروه اشتغال استان معرفی کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در حوزه برجام و اعمال تحریم های جدید و همچنین تلاش دشمنان در جهت ایجاد رکود اقتصادی و توقف تولید در کشور گفت:حمایت از کالا و کارگر ایرانی در راستای رونق تولید داخلی و همچنین توجه به ظرفیت های جوانان و نخبگان،یکی از موثر ترین راهکارها برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشور است که تسهیلات اشتعال زایی روستایی می تواند در توسعه اشتغال پایدار در حوزه های مختلف نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

ایشان از نسبت تراکم جمعیتی ۶۴ درصد شهری به ۳۴ درصد روستایی در سطح شهرستان سرخه یاد کرد و گفت: روستائیان یک سوم از‌جمعیت شهرستان سرخه را تشکیل می دهند که با تمرکز بر ظرفیت های موجود در این قشر،تدوین طرحهای اشتغال زایی موفق و همچنین تسهیل در دریافت تسهیلات می تواند ضمن ایجاد اشتغال پایدار،در رونق اقتصادی شهرستان تاثیر گذار باشد.

مویدی زاده با تشریح وضعیت حساس فعلی کشور در حوزه اقتصادی به موفقیت ها و پیروزی های متعدد نظام در حوزه اقتصادی در برهه های سخت گذشته به وضعیت اقتصادی در دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره داشت و بیان کرد:امروزه نیز با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی پیش رو کشور،اتخاذ راهکار‌ مناسب در جهت مقابله با تنش های اقتصادی ایجاد شده از سوی دشمنان و همراهی،همدلی و وحدت مردم ، می توان از این برهه نیز به سلامت عبور کرد .

فرماندار سرخه در پایان با تاکید بر تلاش در جهت تسهیل در پرداخت تسهیلات به روستائیان گفت:دستگاههای اجرایی عضو کارگروه اشتغال شهرستان با نظارت مستمر در این حوزه تلاش نمایند تا ۱۰۰ درصد تسهیلات پرداختی در حوزه اشتعال روستایی به کار گرفته شده و در آینده شاهد ایجاد اشتغال و تولید در روستاهای شهرستان سرخه باشیم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها