خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

55 درصد روستاهای کرمانشاه "مسجد" ندارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به کمبود مساجد در سطح استان، گفت: 55 درصد روستاهای کرمانشاه فاقد مسجد هستند.
کد خبر: ۹۰۳۵۲۱۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  حجت الاسلام اسماعیل قبادی حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: تبلیغات اسلامی یکی از دستگاه‌های فعال در حوزه انقلابی و فرهنگی است و ادعا می‌کنیم که بیشترین ارتباط با مردم را بین سایر دستگاه‌ها داریم.

وی رسالت اصلی این دستگاه را حفظ ارزش‌ها و کرامت‌ انسانی دانست و یادآوری کرد: تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای سد راه جریان‌های نفوذی دشمن است که قصد نفوذ و توسعه بی‌بند و باری را در ایران دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نظارت بر فعالیت هیات‌های مذهبی را یکی از اقدامات اصلی تبلیغات اسلامی دانست و عنوان کرد: حدود دو هزار هیات مذهبی در کرمانشاه داریم که 250 تا 300 مورد آن هیات‌های زنان است.

به گفته این مسئول، این تعداد هیات مذهبی برای استان کرمانشاه کم است و باید تعداد هیات‌ها در استان به حدود چهار هزار مورد برسد.

قبادی اضافه کرد: البته تعدادی هیات ثبت نشده که برخی از آنها نظارت ما را نمی‌پذیرند هم داریم که تعداد آنها بسیار کم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نقش این دستگاه درخصوص هیات‌های مذهبی را هدایت، نظارت و ارزیابی اعلام کرد و افزود: قطعا نظارت بر این تعداد زیاد هیات‌ها با 70 نفر پرسنل تبلیغات اسلامی کار دشواری است و نیاز به همکاری سایر بخش‌ها از جمله خود مردم دارد.

وی عنوان کرد: حمایت‌های مالی مختصری هم از برخی هیات‌ها داریم، اما با بودجه محدود 700 تا 800 میلیون تومانی نمی‌توانیم حمایت چندانی داشته باشیم.

قبادی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی هر ساله پالایش می‌شوند، تاکید کرد: هیات‌های مردمی بیشترین فراوانی و وسعت عملکرد نهادهای مردمی را در کشور دارند، کمترین وابستگی به دولت را دارند و عملکرد آنها فراجناحی است.

وی از حضور اقشار مختلف جامعه در هیات‌های مذهبی هم یاد کرد و افزود: هیات‌های مذهبی داریم که گرداننده آنها پزشک، مهندس، روحانی، کارگر بی‌سواد، اهل سنت، اهل حق و ... هستند.

وی با اشاره به وسعت عملکرد هیات‌های مذهبی، ادامه داد: گاهی در ایام ماه محرم بیش از میلیاردها تومان غذای نذری از جیب خود مردم و در قالب هیات‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از پیگیری برای مسنجم کردن فعالیت هیات‌های مذهبی هم خبر داد که چند بارش تلاش شده مقابل مسجد جامع و یا در سبزه میدان به صورت منسجم حضور داشته باشند.

قبادی مشکل کار را نبود فضای مناسب غیردولتی برای تجمع هیات‌های مذهبی دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی به مشکل تبلیغات محیطی هیات‌ها در سطح شهر هم اشاره کرد و افزود: جلسات مختلفی در این خصوص داشتیم و نیازمند همکاری سایر بخش‌ها از جمله شهرداری هستیم.

قبادی افزود: به هیات‌ها اعلام کرده ایم که فقط از دو روز قبل و آن هم در محل‌های مشخص شده از سوی شهرداری تبلیغات خود را برپا کنند.

قبادی از نظارت بر فعالیت مداحان و برگزاری جلسات با آنان هم خبر داد و افزود: در کرمانشاه نزدیک به 1500 مداح داریم.

فعالیت بیش از 800 خانه و موسسه قرآنی در کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بخش دیگری از عملکرد تبلیغات اسلامی را توسعه فعالیت‌های قرآنی دانست و بیان کرد: در کرمانشاه 600 تا 700 خانه قرآنی شهری و روستایی و 100 موسسه قرآنی داریم که در سطوح مختلف آموزش‌های قرآنی دارند و کاملا مردمی هستند.

قبادی یادآور شد: تمام این مراکز قرآنی توسط خود مردم اداره می‌شوند و تبلیغات اسلامی کمترین تصدی‌گری را در این بین دارد.

وی اظهار کرد: 100 محفل قرآنی فعال در استان هم داریم که جلسات آنها به صورت مستمر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حدود 100 تا 120 کانون فرهنگی و تبلیغی هم داریم که در مساجد، حسینیه‌ها و حتی خانه‌ها فعالند.

به گفته قبادی، بیش از 99 درصد مخاطبان این برنامه‌های قرآنی جوانان و نوجوانان هستند.

حضور روحانیون مقیم در مناطق حاشیه شهر کرمانشاه

وی اعزام روحانی و مبلغین را بخش دیگری از فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و عنوان کرد: بیش از 200 تا 300 روحانی به صورت مستقیم با ما در ارتباط هستند و در ماه رمضان امسال بیش از 1500 روحانی را نیز به نقاط مختلف استان اعزم کردیم که نیمی از آنها خانم بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از فعالیت روحانیون مستقر در مناطق حاشیه شهر کرمانشاه از جمله شهرک دره دراز، آقاجان، حکمت آباد و ... خبر داد که مستمری آنها را تبلیغات اسلامی می پردازد.

وی گفت: اعزام روحانی به مساجد و ادارات هم داریم که دیگر پرداختی آنها با ما نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هدف از فعالیت روحانیون در بخش‌های مختلف را افزایش مشارکت اجتماعی مردم در بخش‌های مختلف دانست که نمونه آن را می‌توان در ترغیب مردم به حضور در انتخابات فارغ از جانبداری از فرد و یا جناح خاص اعلام کرد.

فعالیت هفت مدرسه "صدرا" در کرمانشاه

قبادی در ادامه از فعالیت هفت مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در کرمانشاه هم یاد کرد که پنج مورد آن پسرانه و دو مورد دخترانه است.

وی گفت: دو مدرسه در کرمانشاه، دو مدرسه در سنقر و در هرسین، اسلام آبادغرب و کنگاور نیز یک مدرسه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه این مدارس را کاملا غیرسیاسی و غیرانتفاعی دانست که تلاش می‌شود افراد مستعد در این مدراس پذیرفته شوند و بتوانند به مدارج بالای علمی برسند.

نیمی از روستاهای کرمانشاه مسجد ندارند

قبادی رسیدگی به امور مساجد را نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: در کرمانشاه 1200 تا 1300 مسجد داریم که مساجدی که در آنها نماز برپا می‌شود کمتر از هزار مورد است.

 

وی تعداد مساجد شهر کرمانشاه را نیز 120 مسجد اعلام کرد و گفت: در شهر کرمانشاه نیاز به 50 مسجد دیگر داریم .

وی عنوان کرد: در سایر شهرهای استان نیز کمبود مسجد داریم. تنها در منطقه اورامانات کمبود نداریم و در چهار شهر روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی بین 50 تا 70 مسجد داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: در روستاها نیز کمبود مسجد داریم و 55 درصد روستاهای استان فاقد مسجد هستند.

قبادی معتقد است، با اقدامات خوبی که در زمینه‌های مختلف با همکاری تبلیغات اسلامی انجام شده، استان کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها کمترین انحرافات و درگیری‌های فرقه‌ای و قومی را دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار