همایش تکریم و تجلیل از شبانان و گله داران چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از 400 نفر از شبانان و گله داران سراسر استان با محوریت حمایت از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی با حضور مهمانان کشوری در شهرکرد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۰۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری از استان چهارمحال و بختیاری،همایش تکریم و تجلیل از شبانان و گله داران استان چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از 400 نفر از شبانان و گله داران سراسر استان با محوریت حمایت از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی ، با حضور مهمانان کشوری و استانی در شهرکرد برگزار می شود.

اکبر رئیسی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان گفت: شبانان در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی در روستا ها، مناطق عشایری و مرزها تلاش میکنند که در این رابطه شایسته تکریم و تجلیل می باشند.

وی افزود:همایش شبانان و گله داران برای اولین بار در راستای توجه و اهمیت به تلاشگران عرصه تولید و کشاورزی ، به همت بسیج عشایری استان برگزار می شود. وی ضمن اشاره به رشادت ها و نقش عشایر در دوران دفاع مقدس ،گفت:بر کسی پوشیده نیست که عشایر در اکثر یگان های رزمی در جبهه ها حضور یافتند و پشتیبانی های مالی و دامی از رزمندگان اسلام داشتند و خودشان نیز در جبهه ها شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده اند.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی همایش فوق ،هویت و معنی بخشی به شغل چوپانی است تا اگر این قشر عزیز کاری انجام می دهند به آن افتخار کنند چرا که این شغلی بوده که انبیاء الهی و بسیاری از بزرگان داشتنه انداما متاسفانه در جامعه فعلی نگاه مثبتی به این شغل نمی شود.

وی عنوان کرد:در این زمینه ،بیش از 400 چوپان و گله دار در سطح استان شناسایی شدند که در این مراسم از تلاش های آنان با اهدای بسته های ویژه ای تقدیر می شود.

 

ارسال نظرات