سید ساجد یعقوبی
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل،
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت:حفظ حجاب در جامعه‌ای که به لحظه مورد تهاجم فرهنگ‌های ناآشنا قرار می‌گیردبسیار حائز اهمیت بوده ورعایت این مهم درنهایت آرامش را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۱۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بحث عفاف و پاکدامنی به‌عنوان اصول تمایز انسان با سایر موجودات است که انسان در خلقت خود از امتیازات فراوانی برخوردار بوده و مهم‌ترین آن حفظ حجاب و پوشش پیکره است و این مهم در احقیق محور اصلی رسیدن انسان به کمال و سعادت حقیقی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفت در واقع از اصولی است که انسانها باید آن را دردرون خود پرورش دهند،‌ افزود: انسانهای عفیف و محجبه نه تنها خود را از گزند حیله‌های شوم و نگاه‌های‌ هیز نامحرمان حفظ می‌کنند بلکه سبب می‌شوند تا میزان انحرافات اجتماعی در جامعه به حداقل میزان خود برسد و همه اینها در حقیقت از تاثیرات انکارناپذیر حفظ حجاب و عفاف است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برای دستیابی به زندگی بدون استرس، دغدغه و اضطراب انسان خود را مزین به حجاب و عفت می‌کند که این مسئله تا حد قابل توجهی از بار نگرانی‌های دینی و فردی انسان می‌کاهد و زمینه قرارگیری در معرض آزاد و اذیت دیگران را به حدقال می‌رساند.

ستوده با اشاره به درمان امراض اجتماعی در جامعه به وسیله حفظ حجاب و عفت گفت: میتوان عقده‌های ایجاد شده در جامعه امروزی را با گرایش به آموزه‌های دینی و اخلاقی قرآن در رابطه با حفظ حجاب و عفیفه بودن کاهش داده و در راستای ساختن جامعه‌ای آرمانی و عاری از هرگونه هرزگی و لودگی تلاش کرد.

وی با تاکید بر اهمیت دانش‌افزایی و رسیدن به تقوای درونی انسان در رابطه با بحث حجاب گفت: این مهم باید در جامعه امروزی تعمیق‌سازی شده و نسبت به فرهنگ‌سازی آن اقدام کرد و اینکه می‌توان به زور کسی را امر به معروف و یا نهی از منکر کرد باید دانست که اینها باورهای غلطی هستند که باید در جامعه امروزی، که با هجمه‌های مختلف فرهنگی روبه‌روست باید به نرمی با افرادی که مغایر آموزه‌های قرآنی و دینی عمل می‌کنند، رفتار کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت حفظ حجاب و عفاف و الگوگیری از سیره ناب حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حفظ حجاب و پاکدامنی در جامعه‌ای که به لحظه مورد تهاجم فرهنگ‌های ناآشنا قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این مهم در نهایت آرامش و امنیت عمومی را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات