خبرهای داغ:
طی هفته های گذشته مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اقدامی بی سابقه و به صورت مخفیانه اقدام به بازرسی و نمونه برداری از مراکز علمی و دانشگاهی کشورکرده اند این کار بازرسان در حالی اتفاق افتاده است که مسئولین کشور تاکنون در این زمینه سکوت اختیار کرده اند.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۱۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
تسلیم مراکز علمی کشور به جاسوسان موساد/ بازرسی دانشگاه های کشور نتیجه دیپلماسی ذلت است. 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورمان قربانی ترورهای کورکورانه دشمنان اسلام و انقلاب بوده است در دهه ی 60 بیشتر ترورها شامل افراد نظامی و دولتی بود اما پس از طرح موضوع پرونده هسته‌ای ایران و دستیابی کشورمان به سطوح بالایی از دانش هسته‌ای و پس از آنکه دشمن نتوانست روند رشد فزاینده علمی کشور را با تحریم و تهدید متوقف کند، اقدام ترور دانشمندان هسته ای کشورمان زد. در این میان از سال 88 تا سال 90، سازمان های اطلاعاتی موساد با نفوذ در مراکز حساس کشورمان و تربیت جاسوس هایی همچون دکتر احمدرضا جلالی اقدام به کسب اطلاعات از دانشمندان هسته ای کشورمان کرد و در نهایت موفق به ترور 4 تن از نخبه های هسته ای کشورمان شد. با زحمات سربازان گمنام امام زمان تمام منابع اطلاعاتی موساد شناسایی و نابود گشت و دیگر این دشمن دیرینه ایران و اسلام ناتوان از شناسایی دانشمندان کشورمان شد. اما بعد انعقاد قرارداد ننگین برجام که با برچسب محرمانه بود مشخص نیست چه امتیازاتی به کشورهای دشمن ایران داده است که اینبار نه پای جاسوسان بلکه خود مأموران موساد مستقیماً به کشورمان باز شده است و این مأموران در پوشش بازرسان سازمان انرژی اتمی به صورت سرزده به مراکز دانشگاهی ما ورود می کنند و اقدام به شناسایی دانشمندان و بررسی امکانات مراکز علمی کشورمان می کنند کاری که تاکنون در هیچ کشوری شاهد آن نبوده ایم.

کدام دانشگاه کشورمان مورد بازرسی مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت؟

در خرداد ماه امسال در یک روز تعطیل مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی که نقشه آزمایشگاه های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت را در اختیار داشتند به صورت سر زده وارد این دانشگاه می شوند  و نه از کلاس ها و یا دفاتر و آزمایشگاه های دانشجویان بلکه به صورت محرمانه و نقشه قبلی اقدام به بازدید و نمونه‌برداری از برخی از آزمایشگاه‌های مربوط به اساتید دانشکده برق این دانشگاه می کنند. یکی از مسئولین دانشگاه علم و صنعت در مورد بهانه بازرسی این دانشگاه توسط مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این بهانه که در مقاله یکی از دانشجویان دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت از واژه «سانتریفیوژ» استفاده شده اقدام به بازرسی و نمونه‌برداری از برخی از آزمایشگاه‌های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت کردند.

حال این سئوال پیش می آید کدام نهاد امنیتی کشور اجازه بازرسی از این دانشگاه را تنها به بهانه استفاده از یک کلمه « سانتریفیوژ» آن هم در یک مقاله علمی را به مأموران آژانس اتمی که طبق گفته دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان در کتاب خود با عنوان «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» صفحه 211 آن، که بسیاری از این مأموران را در واقع جاسوس آمریکا و اسرائیل می داند را داده است؟ کاری که در هیچ کجای اساس نامه "ان پی تی" (NPT) وجود ندارد و برای اولین بار است که در جهان در ایران اتفاق می افتد و با فرض اینکه این اجازه برای بازرسی از اتاق استاد مربوطه این دانشجوکه مقاله را به چاپ رسانده داده شده است اما این بازرسان با چه مجوزی در روز تعطیل و بدون حضور اساتید مربوطه این دانشگاه اقدام به بازرسی آزمایشگاه های سایر اساتید رشته برق این دانشکده نموده اند؟ حال آنکه تعدادی از قطعات فوق پیشرفته و راهبردی ساخته شده توسط اساتید در همین اتاق ها قرار داشته و این بازرسی علاوه بر لو رفتن این قطعات باعث به خطر افتادن امنیت این اساتید نیز گشته است.

واکنش ها به بازرسی دانشگاه علم و صنعت

در روزهای اخیر انتشار خبر بازدید پنهانی بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی از آزمایشگاه‌های دانشگاه علم و صنعت، واکنش های شدید جامعه علمی و مردمی کشور را در پی داشته است. در این بین علیرضا زاکانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران با انتشار توئیتی اعلام کرد :

 « بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی از دانشگاه علم و صنعت، شکستن مرزهای استقلال کشور و ورود به حیطه علم و فن آوری و آغاز تجاوز به حریم استاد و دانشجوست. باید مراقب خرابکاری و ترور دانشمندان کشور بود و از زمینه سازان این بازرسی غیرقانونی و قبول این ذلت و خواری در هر موقعیتی بازخواست کرد.»

همچنین سفیدچین مدرس دانشگاه علوم پزشکی هم در توئیت خود نوشت:

« بازدید سرزده بازرسان آژانس از دانشگاه علم و صنعت فصل جدیدی در دیپلماسی ذلت گشود! این است استقلال کشور و دانشگاه؟ چه خفتی از این بالاتر؟ از کاپیتولاسیون ننگین تر نیست!؟ دیپلماسی حقارت دولت نقطه ای را به دور از نظر جاسوسان بین المللی باقی نگذاشته است!»

چگونه بازرسان جرأت بازدید از مراکز علمی کشور را پیدا کرده اند؟

در هنگام مذاکرات ایران با 5+1، کشورمان علاوه بر قرارداد برجام متعهد به اجرای پروتکل الحاقی نیز شده است. از آنجا که این پروتکل نیز مانند قرارداد ذلت بار برجام محرمانه می باشد مشخص نیست که مسئولین کشورمان چه امتیازاتی را به این کشورها در مقابل هیچ داده اند.

 جبهه ی آمریکایی و اسرائیلی قبل از خروج آمریکا از برجام این اطمینان را داشت که با توجه به مهره چینی هایی که در کشور انجام داده است ایران نه تنها که از برجام خارج نمی شود بلکه دوباره رو به مذاکرات جدید با کشورهای اروپایی برای دادن امتیاز بیشتر به این کشورها خواهد آورد این اطمینان را مسئولین کشورمان چند ساعت قبل از خروج رسمی امریکا از برجام به جبهه ی امریکایی – اسرائیلی داد که نگران نباشید ما همچنان به برجام متعهد هستیم و از آن خارج نمی شویم. این عقب نشینی های پی در پی کشورمان باعث شده است که آمریکا روز به روز جرأت بیشتری پیدا کند و با اینکه از از برجام خارج شده است به وسیله کشورهای اروپایی درخواست های بی شرمانه ای از ایران همچون بازرسی از مراکز نظامی ایران، کاهش برد موشک های کشورمان، خروج مستشاری ایران از سوریه و عراق و بازدید از مراکز علمی و ... را داشته باشد. البته این پایان کار آمریکا نیست زیرا رئیس جمهور این کشور طی سخنرانی که چند روز پیش در کنفرانسی خبری که پس از پایان نشست سران ناتو در بروکسل داشت چنان با اطمینان از تمایل ایران به دادن امتیاز بیشتر برای مذاکره مسقتیم با آمریکا خبر داده بود که گویی گفته های مسئولین کشورمان را ترامپ می نویسد وی در این کنفرانس اعلام کرد:

«ایران نسبت به گذشته با احترام بیشتری با ما رفتار می‌کند زمانی می‌رسد که آن‌ها به من زنگ بزنند و از من برای یک توافق درخواست کنند و ما توافق خواهیم کرد.»

پشت پرده و پیام بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز علمی کشور چیست؟

متأسفانه طی روزهای گذشته تعدادی از چهره های کشورمان در حمایت از اقدام مسئولین مربوطه برای اجازه به دسترسی این بازرسان به مراکز علمی اعلام کرده اند که از آنجا که دانش هسته ای کشورمان صلح آمیز است و ایران نیز به تمام مفاد برجام پایبند است جای نگرانی از این بازرسی ها وجود ندارد. اما نکته ای که این افراد ساده لوح به آن توجه نمی کنند پیامدهایی است که این بازرسی برای کشورمان دارد که در طولانی مدت باعث به وجود بحران در کشور می شود این پیامدها عبارت اند از:

یکم: احساس ناامنی کردن دانشمندان، اساتید و دانشجویان رشته های حساس کشور

این بازرسی اولین پیامی که برای نخبه های علمی کشور دارد این است که ما همیشه فعالیت های شما را تحت نظر داریم و در صورتی که بخواهید در زمینه هایی که باعث پیشرفت علمی ایران در زمینه های حساس همچون دانش هسته ای شوید به راحتی شما را شناسایی و اقدام به حذف شما خواهیم کرد.

دوم: توقف پیشرفت های علمی کشور و فرار نخبه ها از کشور

ایران در زمینه فرار مغزها (نخبه ها) در صدر کشورهای جهان در زمینه تهی شدن از نخبه قرار گرفته است و متأسفانه هر ساله کشورهای پیشرفته جهان به بهانه های مالی، اشتغال و یا دادن بورسیه تحصیلی کشورمان را از نخبه های علمی خالی می کنند و تعداد محدود نخبه ای که با توجه به علاقه ای که به این مرز و بوم دارند در صورتی که ببیند در این کشور امنیت شغلی و جانی ندارند یا کشورمان را ترک می کنند و یا به رو به تحقیق در زمینه هایی دارای حساسیت کمتر می آورند که این کار در بلند مدت باعث عقب ماندگی کشورمان می گردد.

کلام آخر...

امیدورایم قبل از اینکه دیر شود مسئولین نظارتی کشور به مبحث محرمانه برجام و پروتکل الحاقی آن ورود نماید و مشخص شود که دولت تدبیر و امید چه امتیازاتی را در مقابل هیچ به کشورهای 5+1 داده است که حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز برای ایران خط و نشان می کشند. قطعاً در صورتی که این نهادها اقدامی نکنند بازدید از مراکز علمی کشور همچون دانشگاه علم و صنعت پایان کار نیست و باید منتظر اتفاقات بدتر در حوزه های حساس دیگر مانند بازید از مراکز نظامی نیز باشیم.

ارسال نظرات