خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از درخشش دانش آموز اهوازی در مسابقات جهانی ریاضی بدون مرز خبر داد و گفت: این دانش آموز محمد حسن فلاحت نام دارد که در پایه متوسطه اول دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه ۴ اهواز در حال تحصیل است.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۲۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
دانش آموز اهوازی در مسابقات جهانی ریاضی بدون مرز درخشید 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج،  مسابقات جهانی ریاضی بدون مرز از روز هفتم تیر ماه سال 1397 در کشور بلغارستان آغاز شد و تا 11 تیرماه ادامه داشت.

در این رقابت ها دانش‌ آموزانی از 13 کشور جهان به رقابت پرداختند و در پایان نفرات برتر معرفی شدند که یک دانش آموز خوزستانی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز در این مسابقات درخشید.

در همین ارتباط محمد تقی ‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: مسابقات جهانی ریاضی بدون مرز از روز هفتم تیر ماه سال 1397 در کشور بلغارستان آغاز شد و تا 11 تیرماه ادامه داشت.

وی افزود: در این رقابت ها دانش‌ آموزانی از 13 کشور جهان در پنج روز با هم به رقابت پرداختند که در پایان مسابقات نفرات برتر معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از درخشش دانش آموزستانی در مسابقات جهانی ریاضی بدون مرز خبر داد و عنوان کرد: در این دوره از رقابت‌ ها، محمد حسن فلاحت، دانش ‌آموز متوسطه اول دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه 4 اهواز درخشید.

وی بیان کرد: این دانش آموز اهوازی مدال طلای رقابت های انفرادی مسابقات جهانی ریاضی بدون مرز را کسب کرد و همچنین توانست مدال نقره گروهی را نیز دریافت کند.

تقی زاده در ادامه به برخی از ویژگی های مسابقات جهانی ریاضی بدون مرز پرداخت و اضافه کرد: در این آزمون جهانی دانش ‌آموزان شرکت‌ کننده از سراسر جهان حضور داشتند که در گروه‌ های سنی پایه پنجم تا ششم ابتدایی، هفتم، هشتم، نهم متوسطه اول و دهم و یازدهم متوسطه اول با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در همین ارتباط توضیح داد که 42 دانش ‌آموز از کشورهای ازبکستان، استرالیا، بلغارستان، ویتنام، ایران، فیلیپین، قرقیزستان، قزاقستان، مالت، آمریکا، مقدونیه، روسیه و ترکیه در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان تلاش و کوشش دانش ‌آموزان خوزستانی را ستود و از درخشش محمد حسن فلاحت، دانش ‌آموز متوسطه اول دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه 4 اهواز در مسابقات جهانی ریاضی بدون مرز تجلیل کرد.

ارسال نظرات