با رویکرد تبیین بایدها و نبایدهای انقلابی؛
بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی با عنوان «انقلابی، بایدها و نبایدها» از امروز در شهرکرد آغاز می شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۷۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، با بیان اینکه عصر حاضر به ارتباطات و فناوری اطلاعات معروف شده و پیشرفت های چشمگیر در عرصه های مختلف تعجب بشر را برانگیخته است، گفت: یک واقعیت تلخ، روابط انسانی و جامعه بشری را در این زمان تهدید می کند و آن هم دوری از معنویت و اعتقادات است.

حسین گنجی،  با اشاره به آیه 257 سوره بقره «والَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَأَصحابُالنّارِهُم فيها خالِدونَ»، افزود: بنا بر قرآن کریم اکثر فشارهای روحی، پرخاشگری ها، ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری و عدم آرامش روحی به دلیل دوری از یاد خداست و نتیجه اش تاریکی و ظلمتی است.

گنجی تنها عامل نجات از این ورطه هولناک را ارتقای فرهنگ خدامحوری و خداباوری دانست و اظهار کرد:کسانی که خود را به صورت دائم و مستمر در برابر اصول، اعتقادات و مبانی فکری و نظری مکتب عرضه می نمایند و همیشه خود را در حال امتحان و آزمایش تلقی می کنند و مراقبت های دینی و ایمانی از خود دارند این درجه از معنویت را در چنین عصر و زمانی کسب و حفظ می کنند.

مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی تصریح کرد: بازخوانی و  بررسی یک حرکت و برنامه مستمر فرهنگی و اعتقادی با عنوان طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که ربع قرن سابقه اجرایی در کشور دارد و اصل و اساس آن مبارزه با تهاجم فرهنگی است به خوبی یک ضرورت انکارناپذیر را در این عصر آشکار می کند.

وی باطرح این سوال که آیا وجود هزاران ابزار آموزشی و تربیتی می تواند جای رابطه رو در روی استاد و شاگرد، مراد و مرید، معلم و دانش آموز، مربی و متربی را بگیرد؟ عنوان کرد: اگر این مقال را به تفصیل مورد توجه قرار دهیم موجب ملالت روح و تصدیع اوقات خواهد شد اما باید قدر نعمت ها را بدانیم و شکر نعمت به جای آوریم و از این مهمانان معنوی، اساتید و اندیشمندان دینی استقبال کنیم.

گنجی مهمانان بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی راحضرات آیات عظام و حجج اسلامآقایان فرحزاد، صدیقی، حاج علی اکبری، مروی، آقا تهرانی، حسینی قمی، میرباقری، خسروپناه، رفیعی، ماندگاری و حیدری کاشانی،  عنوان کرد و گفت: صحبت ها و کلام این عزیزان برگرفته از فرمایشات و کلام گهربار معصومین(علیهم السلام) و آیات نورانی قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از 23 تیرماه جاری همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا 14 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود:این برنامه هر شب همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی تاکید کرد: موضوع بیست و پنجمین دوره این طرح « انقلابی؛ بایدها و نبایدها»ست که نسخه نجات بخش و راه حل شفابخش بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه است.

گنجی با بیان اینکه امروز فقط با حرکت لاک پشتی و محاسبات مادی نمی شود جامعه ای را اداره کرد که مورد رضایت صاحب الامر و ولی خدا حضرت بقیه الله الاعظم(عج) باشد، اضافه کرد:اثر روحیه انقلابی گری در برون رفت از سختی ها، در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب با عنوان انقلابی گری وظایف و مسئولیت ها به خوبی بیان گردیده است که در طول این 23 شب به سرفصل ها و اولویت های آن می پردازیم.

وی گفت: هدف از برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی این است که جامعه اسلامی که حاصل و خون بهای هزاران شهید گلگون کفن است را یک گام به سوی باورها و اعتقادات اساسی مکتب جلو ببریم و انس و الفت علمای دین و اساتید و اندیشمندان را با مردم عزیز برقرار کنیم.

ارسال نظرات