خبرهای داغ:
معاون پژوهشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

اوقات‌فراغت‌باشعار"حمایت‌ازکالای‌ایرانی"

معاون پژوهشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اوقات فراغت تابستان امسال در ۳۳ هزار پایگاه با شعار هر دانش آموز یک مهارت در راستای حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۸۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه " ترنج " رادیو گفت و گو با موضوع اوقات فراغت دانش آموزان و در ارتباط تلفنی با دکتر علیرضا کاظمی، معاون پژوهشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از آنتن پخش شد.

کاظمی در ابتدای برنامه اوقات فراغت را به عنوان یکی از طلایی ترین زمان ها برای فرصت دوم فرهنگی ، تربیتی و آموزشی معرفی کرد و گفت : اوقات فراغت از ابعاد مختلف دارای اهمیت است که مهمترین بعد آن وجود زمان مناسب برای جبران عقب ماندگی های سال تحصیلی و فرصت مطلوب برای توسعه مهارت های اجتماعی و رشد شخصیت دانش آموزان است.

وی افزود : اوقات فراغت زمان خوبی برای تقویت و تامین سلامت جسمی و روانی ، افزایش روحیه خود باوری ، همیاری و مسئولیت پذیری و رشد و شکوفایی استعدادهایی است که دانش آموز در یک سال تحصیلی به دلیل تمرکز بر درس ، نتوانسته است به آنها بپردازد.

معاون پژوهشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال جاری اوقات فراغت با شعار هر دانش آموز یک مهارت در حمایت از کالای ایرانی آغاز شده است، از ایجاد ۳۳ هزار پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان در مدارس، مجتمع های ورزشی و فکری ، کانون های ورزشی و فرهنگی و تربیتی ، دارالقرآن ها و اردوگاه ها خبر داد.

کاظمی خاطر نشان کرد : نگاه ما در برنامه های تدوین شده بر محور مهارتی متمرکز شده است . یکی از نیازهایی که فرزندان ما دارند این است که مهارت های زندگی کردن را بیاموزند لذا مهارت های ارتباطی، معرفتی، بصیرتی، فرهنگی هنری ، فعالیت های نشاط آور و اردویی، مهارت های حرفه ای، اقتصادی ، اشتغالزایی و کار آفرینی و ورزشی در دستور برنامه ها قرار گرفته است.

وی در ارتباط تلفنی با رادیو گفت و گو اظهار کرد : در مجموع با مشارکت و هماهنگی نهاد ها و تشکل ها ، برنامه هایی در قالب ۸۸ عنوان کلی در ۶ ساعت تقویتی تدوین شده است و در همین راستا سامانه جامع اوقات فراغت آموزش و پرورش در دسترس خانواده ها قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه پراکندگی مراکز و پایگاه های اوقات فراغت عنوان کرد: این موضوع با توجه به استقبال دانش آموزان و مرکزیت مناطق تعیین می شود.

کاظمی یادآور شد : این برنامه در قالب یک دستور العمل در سال تحصیلی به مدارس ابلاغ شده است و دانش آموزان از وجود این پایگاه ها اطلاع داشته اند اما خانواده هایی که موفق نشده اند در این برنامه شرکت کنند می توانند به سامانه مراجعه کنند و ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.در این سامانه پایگاه ها و مراکزی که برنامه اوقات فراغت در آن اجرا می شود معرفی شده اند.

 

منبع: رادیو گفت و گو

ارسال نظرات
پر بیننده ها