جانشین فرمانده سپاه پاسداران در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه سلمان:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان سینه ستبر ایران اسلامی و سرزمین جوانمردی‌ ها و تجلی وحدت و همدلی حول محور اسلام و ایران است.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۲۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان کشوری، استانی، معتمدین، ریش سفیدان سران طوایف و بسیجیان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزارشد.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم گفت: خداوند را شاکرم که یک بار دیگر به بنده حقیر عنایت فرمود تا در جمع نورانی و مردمان بزرگ سرزمین دلاوری‌ها و فدا کاری‌ها، در سیستان و بلوچستان شرف حضور پیداکنم.

وی از سیستان و بلوچستان به عنوان  سینه ستبر و مقاوم ایران اسلامی نام برد و افزود: این استان سرزمین مهربانی ها، وفاداری ها، فداکاری‌ها جوانمردی‌ها است، سرزمینی که زیباترین تجلی وحدت و همدلی حول محور اسلام در آن است.

سلامی با تاکید بر این نکته که سیستان و بلوچستان سنگر پهناور دفاع از وطن است، بیان کرد: سیستان و بلوچستان متعلق به اقوام اصیل ایرانی است که آداب و رسوم مختلف و جلوه‌های زیبای انسانی آن عامل جذابیت این استان است،که با سنت‌های متنوع ، آداب و رسوم متفاوت جلوه‌های زیبایی از هنر، انسانی زندگی کردن را نشان می‌دهند و این تنوع عامل جذابیت و روح در زندگی انسانها است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد:  همه در این زیبایی، یک خلقت را نشان می دهند، با هم در کنار هم خونشان در برابر دشمن ریخته می شود؛ مردمانی مهربان و سرشار از نبوغ؛ مردان و زنانی که با قلب هایشان زندگی می کنند، با دلهایشان با انسان سخن می گویند و این شایستگی بر این سرزمینی است که  اقلیمی زیبا و درخشان در حلقه انگشتری ایران بزرگ بدرخشد و اینجا نقطه مایوس کردن دشمنان انقلاب است.
 
این مسئول ادامه داد: به دلیل اتحاد دلها، قلبها و پیوند روح ها  پیوندهای جاودانه و ناگسستنی که در صحنه های خطر و سختی  ها خود را نشان می دهد؛ حضور مردم شیعه و سنی در این برنامه  ترکیبی الهام بخش از وحدت بین اهل سنت و اهل تشیع است که رنگ و بوی الهی دارد که این اجتماع زیباترین اجتماع الهی است .

وی تصریح کرد: این حضور و وحدت عامل استقامت، پایداری،ثبات، شکوه، امنیت، اقتدار و عزت ملت ایران است، و قاطبه مستحکم عزت و الگویی از وحدت برای سایر مسلمانان در ایران اسلامی است؛ به خصوص در این سالها و ایام که جهان اسلام تقریبا به تمام تهاجم دنیای استکبار دوام گرفته است.
 
سلامی ادامه داد: سپاه مستکبران لشکر کشی کردند همه بلاد اسلامی را  تحت تاثیر حملات خود قرار دادند، مصیبت های سنگینی را برای مسلمانان به همراه آوردند و البته، خوشبختانه سرزمین های اسلامی امروز در میدان جهاد علیه کافران ، مشرکان و مستکبران  تبدیل شده است اما  در این میان ملت بزرگ ایران  و نظام مقدس جمهوری اسلامی ما نقطه تمرکز تمام تلاشهای دشمنان اسلام و ایران است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه  بیان کرد: ما امروز در مقطعی مهم و اثر گذار به سر می بریم ، اثر گذار و مهم از این جهت که ملت ایران در حال پیشروی است و در میدان نابرابری که از 40 سال قبل تا به امروز گشوده شده است سنگرهایی چنین بزرگی را فتح کرده ایم ، بیرق اسلام را بر فراز قله های مرتفعی از عالم به اهتزاز در آورده ایم ، و به همین دلیل دشمن همه قوای خود را بسیج کرده است ، به صحنه آورده است و اسلام  در حال درخشش و کفر لشکر کشی کرده است.
 
این مسئول اظهارداشت: ایران اسلامی صحنه هایی سرشار از افتخارات آفریده است، در ابتدای پیروزی انقلاب تصور دشمنان این بود که ما ضعیف هستییم و قادر به دفاع از انقلاب نیستیم ، استعدادی برای مقابله با نبردهای جهانی نداریم بر اساس این تصور که ما ضعیف هستیم به ما حمله کردند اما کاملا این تصور غلط بود ما به ظاهر ضعیف بودیم اما در حقیقت معنا قدرتمند بودیم زیرا به اسلام تکیه کردیم.
 
وی با تاکید بر این مطلب که ستاره درخشان امت را شناختیم و در پرتو درخشان انوار اسلام راه را یاد گرفتیم و دشمن را مرحله به مرحله شکست دادیم بیان کرد: نظام شاهنشاهی را که سیطره استکبار در ایران و عالم اسلام بود را فرو پاشاندیم، سیطره سیاسی آمریکا در جهان اسلام فرو ریخت و این کار بزرگی بود.
 
سردار سلامی گفت: ایران مسیر آبادانی، پیشرفت و جاودانگی را  به ارمغان آورده است، امروز به فضل الهی  هیچ سلاح مورد نیازی نیست که در داخل به دست جوانان برومند این سرزمین ساخته و تولید نشود با کیفیتی معادل بهترین سیستم های تسلیحلات جهانی، ما نبرد را به دولت کشاندیم اقدامات انقلاب قدرت ساخت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و هر نقطه ای که لازم بود پیش رفتیم بدون این که دشمن قدمی ما را و لحظه ای کار را متوقف کند.
 
وی با تاکید بر این مطلب که انقلاب بزرگ قدرت ساخت  و همه آرمانهای دشمنان ما فرو ریختند افزود: بعد از پیروزی انقلاب آمریکا، اروپا و شوروی همه با هم جنگی نابرابر را علیه ملت تازه به استقلال رسیده ایران آغاز کردند، اما مردان با ایمان ما مردانه سینه را سپر کردند تا دشمنان از کوچک و بزرگ با هم طعم تلخ شکست را تجربه کنند.

این مسئول اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند با شکل دهی تفکر خطر ناک تکفیری در جهان اسلام، تفکری که هم شیعه و هم سنی را دشمن می دانند و هر دو را بی رحمانه می کشد برای قدرت گیری استکبار و صهیونیسم این توطئه خطرناک را در جهان اسلام طراحی کردند.
 
گفتنی است در این مراسم از زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سابق سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تقدیر و سردار امان الله گشتاسبی به عنوان فرمانده جدید سپاه سلمان معرفی شد.
 
ارسال نظرات