نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس :

بایستی ۳ درصد اشتغال ادارات به معلولین اختصاص یابد

نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس بمناسبت هفته بهزیستی باحضور در اداره بهزیستی محلات با کارکنان این اداره دیدار و ازتلاشهای کارکنان زحمتکش این اداره تقدیر کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۲۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

️دکتر سلیمی با تبریک هفته بهزیستی به کارکنان خدوم این اداره، اظهار کرد:خدمت رسانی شما به افراد بی پناه و معلولین جامعه است، در کشور حدود ۱۰ درصد افراد معلول وجود دارد. امروز بحث آسیبهای اجتماعی، طلاق، اعتیاد، فرار از خانه نیز به حوزه فعالیتهای بهزیستی افزوده شده است.

وی همچنین گفت:قوانینی در جهت حمایت از معلولین در مجلس مصوب شده از جمله قانون جامع حمایت از معلولین که بنده نیز در مجلس از آن حمایت جانانه ای انجام دادم ولی متاسفانه اجرایی نشده استخیلی امید داشتیم تصویب این قانون باعث خدمت رسانی گسترده تر به عزیزان معلول شود، همچنین طبق قانون بایستی ۳ درصد اشتغال ادارات به معلولین اختصاص یابد ولی معلولین در کشور با بی مهری مواجه شده اند و این قوانین خاک می خورند.
وی افزود:به سازمان بهزیستی باید بیش از گذشته توجه شود، خیرین در محلات ودلیجان پای کار هستند و فرماندار محترم قول داد که برای کاردرمانی محلات حتما فضایی اختصاص یابد.درمجلس هر موردی که دولت درخصوص معلولین به مجلس ارائه دهد، مجلس با فوریت و بصورت فوق العاده آن را تصویب خواهد کرد.

سلیمی گفت:دربحث آماده سازی معابر برای رفت وآمد معلولین در محلات بسیار عقب هستیم، در داخل برخی ادارات نیز مناسب سازی صورت نگرفته و حتما باید با شهرداری و مسئولین ادارات برای این موضوع رایزنی شود و حتما در اولین جلسه شورای اداری بحث مطرح شود.

همچنین یادآورشد:در بسیاری از شهرهای کشورهای اروپایی برای مناسب سازی معلولین کارهای فوق العاده ای کرده اند ولی در ایران هنوز مشکلات زیادی برای معلولین وجود دارد.متاسفانه اکثر پارکهای شهر نیز برای معلولین مناسب سازی نشده است و باید تلاش شود تا فرهنگسازی شود تا مسئولین بتوانند پارکها، ادارات، معابر و سالنهای ورزشی را برای معلولین مناسب سازی کنند و هدیه واقعی به معلولین همین موضوع است.

سلیمی همچنی افزود:در اجرای الزامات قانونی مانند اشتغال ۳ درصد، وامهای اشتغالزایی و سایر الزامات باید دولت تمهیدات لازم را بیاندیشد و آنها را عملیاتی کند.ما اعلام کردیم یارانه ثروتمندان را حذف کنند و به افراد نیازمند و مستمری بگیران پرداخت شود ولی متاسفانه این کار صورت نگرفته و علیرغم مصوبات چندین ساله مجلس، دولت به خاطر مسایل انتخاباتی و رای آوری بیشتر این قانون را اجرا نمی کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار