نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یکی از مشکلات کشور بحث نفوذی هاست و قرآن در مورد نفوذی ها هشدار می دهد که در مورد آنها خوش خیالی نکنید و مسئولیتها را به آنها نسپارید و عذر آنها را بخواهید.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۲۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

دکتر علیرضا سلیمی در نوزدهمین آیین ملی تکریم چهره های قرآنی کشور که در سالن پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی شهرستان محلات برگزار شد، اظهار کرد: وقتی مسئولین به دستورات قرآنی در جامعه عمل نمی کنند، مشکلات بی شمار برای مردم و کشور ایجاد می شود.

 سلیمی گفت: سرپلهای اقتصادی را نباید با توجیه هم حزبی و هم گروهی بودن به افراد ناکارآمد سپرد، وقتی به قرآن عمل نکردیم و در عمل، قرآن اَمام و پیش روی ما نبود، برای کشور مشکل ایجاد میشود. مسئولین کشور باید در عین دانشمند بودن، پاکدست نیز باشند.

سلیمی ادامه داد: باید در گزینشها یکی از ملاکهای اصلی میزان تسلط بر قرآن قرار بگیرد ولی اگر در انتصابات و گزینشها عضو حزب و دسته و گروه خاص بودن ملاک اصلی قرار گرفت، این موضوع نشان می دهد که قرآن را اَمام خود قرار نداده ایم.

دبیر کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه کسی به یک فرد اجازه می دهد تا ۲ تن سکه ابتیاع کند؟ چه کسی به یک جوان، اجازه خرید ۳۸ هزار سکه با نرخ دولتی می دهد؟ چه کسی به بیش از ۳۰ شرکت مقدار زیادی ارز دولتی می دهد تا گوشی موبایل وارد کنند و به قیمت آزاد بفروشند؟باید علاوه بر این افراد سوءاستفاده گر، با مسئولین خاطی نیز برخورد شود.

دکتر سلیمی با اشاره به روایات که اگر در روزگار امر بر شما دشوار و مشتبه شد، به قرآن‌پناه ببرید، بیان داشت: در مورد بدعهدی عده ای در برجام،خداوند در سوره انفال می فرماید اگر خوف خیانت داشتید، همان برخوردی که با شما صورت گرفت، شما نیز همان برخورد را در مورد آنها داشته باشید.

نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس تاکید کرد: این مسایل نشان میدهد که اسم نظام ما نظام اسلامی است ولی روش هایی که مسئولین اجرا کرده اند، اسلامی نبوده است و این موضوع برای کشور مشکل آفرین شده است.

دکتر سلیمی تصریح کرد: امروز عرفانهای کاذب مسایل را شخصی کرده اند و برای مشکلات جامعه راهکاری ندارند ولی قرآن برای تمام زمانها و برای همه امور شفاست و برای مشکلات جامعه راهکار دارد و به همین دلیل بر تلاوت و تدبر در قرآن تاکید شده است.

وی افزود: در غزوه احد پیامبر گرامی اسلام شهدایی را که قاری قرآن بودند و در قرآن بیشتر خدمت کرده بودند را دستور داد تا جلوتر از سایر شهدا دفن کنند تا امام دیگران قرار بگیرد.

سلیمی در پایان افزود: اگر روزی بیاید که بخشدار، فرماندار، استاندار، معاون وزرا، وزیر و نماینده مجلس ما نتوانند قرآن بخوانند و با قرآن میانه ای نداشته باشند؛ آن روز، روز بدبختی ماست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات