معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از اعزام 300 گروه جهادی در قالب طرح «جهاد خدمت» همزمان با دهه کرامت رضوی به مناطق محروم کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۴۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ مصطفی خاکسار قهرودی با بیان این خبر افزود: ۳۰۰ گروه جهادی برای انجام خدمات عمرانی، آموزشی، درمانی و... به ۴۴ منطقه شامل ۴۳ دهستان استان‌های مختلف و حاشیه شهر مشهد اعزام می‌شوند.

وی در مورد تعداد دهستان‌های هدف برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی توسط جهادگران رضوی در دهه کرامت، گفت: از بین ۴۳ دهستان محرومی که جهادگران رضوی برای خدمت‌رسانی به آنجا اعزام می‌شوند، شش دهستان در خراسان رضوی، چهار دهستان در خراسان جنوبی، پنج دهستان در خراسان شمالی و دو دهستان در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اعزام گروه‌های جهادی به نقاط محروم سراسر کشور را یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریتی معرفی و عنوان کرد: گروه‌های جهادگران رضوی تا کنون اقدامات و خدمات ارزنده‌ای را در حوزه محرومیت‌زدایی در استان‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادگران رضوی در سال جاری بیان کرد: در تعطیلات عید نوروز ۲۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم سراسر کشور اعزام شدند که در این دوره و همزمان با دهه کرامت ۳۰۰ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم سازماندهی شده‌اند.

خاکسار در ادامه به برنامه‌های آستان قدس رضوی برای حمایت از گروه‌های جهادی اشاره و تصریح کرد: این معاونت با توجه به تعداد جهادگران هر گروه جهادی و میزان ماندگاری در مناطق هدف کمک هزینه اعزام را به گروه‌ها اعطا می‌کند، همچنین اگر برنامه‌های جهادگران رضوی هم سو با طرح‌های توسعه و عمرانی دهستان‌ها باشد، به آن گروه‌ها نیز کمک هزینه انجام طرح‌های زیربنایی برای توسعه عمرانی و اجتماعی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر گروه‌های جهادی برای انجام خدمات درمانی به مناطق محروم اعزام شوند، به گروه‌های اعزامی نیز هزینه خدمات درمانی و تأمین دارو نیز تعلق می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها