سخنگوی فراکسیون حج مجلس آخرین جزئیات وضعیت سفر حجاج را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۶۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فرارسیدن ایام حج، اظهار داشت: از روز دوشنبه (25 تیر) اولین سفر حجاج به عربستان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش پرواز‌ها انجام شده و نیرو‌های خدماتی هتل‌ها و تدارکات کاروان‌ها طی روز‌های گذشته به عربستان سفر کردند، افزود: نیرو‌های مربوط به بهداشت و درمان، حمل و نقل و همچنین هلالاحمر برای ارائه خدمات به زوار، به عربستان سفر کردند.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس با یادآوری اینکه سال گذشته 85 هزار نفر در مراسم حج شرکت کردند، اظهار داشت: امسال 5 هزار نفر به تعداد زوار اضافه شده بنابراین در مراسم حج امسال 90 هزار زائر در مراسم حج شرکت می‌کنند.

شاهرودی با بیان اینکه طبق توافقات 50 درصد سفر حجاج ایرانی به عربستان توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر انجام می‌شود،گفت: طبق توافق 50 درصد سفر حجاج به این کشور از سوی ایرلاین‌های سعودی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال مناسک حج به طور کامل انجام می‌شود، تصریح کرد: مراسم برائت از مشرکین مانند سال‌های گذشته در  عرفات انجام می‌شود و دعای کمیل نیز به دلیل تامین امنیت زوار در سالن اجتماعات هتل‌های بزرگ برگزار خواهد شد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با بیان اینکه قرار بود اعضای فراکسیون پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه با محمدی رئیس سازمان حج و زیارت برای بررسی وضعیت سفر حجاج جلسه‌ای داشته باشند،گفت: به دلیل شرایط ویژه مجلس و برگزاری جلسات غیرعلنی پارلمان، این جلسه برگزار نشد. احتمالا پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان حج آخرین وضعیت سفر حجاج را بررسی کنیم.

ارسال نظرات