مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین

ضرورت تقویت رشته های مهارتی کار و دانش در هنرستانها در راستای اشتغال

مدیر اموزش و پرورش خمین گفت: در بازار رقابت بین بنگاه ها و واحدهای تولیدی، توجه به بحث های زیباشناختی و هنر نقش موثری دارد و این موضوع در رشته های کارد و دانش و فنی و حرفه ای به وضوح دیده می شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۸۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازخمین؛ مهدی محمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین در دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای سراسر کشور که در سالن همایش های بیت تاریخی امام راحل(ره) برگزارشد،گفت: در سال های اخیر با توجه به اطلاع رسانی اهمیت تحصیل در رشته های هنری هنرستان ها، تعداد ورودی هنرجویان در مدارس هنرستان افزایش پیدا کرده است و تقویت رشته های مهارتی و کار و دانش در کشور، ضروری است.

وی بیان کرد: با بررسی های انجام شده درصد بالایی از دانش آموزان فارغ التحصیل در رشته های هنری کار و دانش و فنی و حرفه ای دارای کار هستند و به ندرت مشاهده می شود که این فارغ اتحصیلان فاقد کار و اشتغال باشند.

محمدی در ادامه اظهارکرد: در بازار رقابت بین بنگاه ها و واحدهای تولیدی، توجه به بحث های زیباشناختی و هنر نقش موثری دارد و این موضوع در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای به وضوح دیده می شود.

وی افزود: آموزش و پرورش و آینده، دو مفهوم متفاوت هستند اما مصداق های برابر دارند و امروز کسب مهارت در رشته های مختلف توسط دانش آموزان در پیشرفت و توسعه پایدار کشور نقش مهم و تاثیرگذار است و به همین منظور می بایست بیشتر از گذشته به رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای بها داده شود.

مدیر آموزش و پرورش خمین یادآورشد: درحال حاضر شهرستان خمین دارای 19هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد 653 دانش آموز دوره متوسطه در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای و شامل 413 دانش اموز پسر و 240 دانش آموز دختر در هفت هنرستان ودر 29 گرایش رشته هنری و فنی و حرفه ای مشغول تحصیل و مهارت آموزی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات