استاد حوزه و دانشگاه دامغان:

خائنان به معیشت مردم در جنگ اقتصادی مفسد فی‌الارض هستند

استاد حوزه و دانشگاه دامغان گفت: کسانی که به معیشت و سفره مردم در جنگ اقتصادی خیانت کنند، مفسد فی‌الارض هستند.
کد خبر: ۹۰۳۵۶۴۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام محمدرضا رائیجی در شانزدهمین یادواره شهدای خیابان شهید مدنی شاهرود در سخنانی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا برای شهدا نفعی ندارد، افزود: یادواره شهدا برای خودمان و پل ارتباطی بین ما و شهیدان است و ما به آن نیاز داریم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی عصاره همه انبیا و زمینه‌ساز نهضت حضرت حجت (عج) است و بر پایه ولایت، ایدئولوژی و مردم استوار شده که علم را تحویل امام عصر (عج) دهیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه دامغان گفت: در مورد شهیدان چند وظیفه داریم؛ نخست معرفت یافتن و شناخت بامعرفت است؛ چون افراد زیادی بودند که امام حسین (ع) را می‌شناختند و ایشان را شهید کردند.
رائیجی بیان کرد: در طول تاریخ اسلام جنگ‌های سخت نتوانست زانوان امامت جامعه را خم کند، آنچه جوامع بشری و امامان جامعه را در طول تاریخ به انزوا، گوشه‌گیری و خانه‌نشینی وادار کرد، جنگ روانی، شایعه و خطر اعصاب و روان و تغییر افکار بود.
وی خاطرنشان کرد: آنچه بر اندام زینب (س) لرزه انداخت، جنگ روانی بود که مردم مسلمان و قرآن‌خوان کوفه با سوت و کف به استقبال اسرای کربلا آمدند و این جنگ روانی است که تاریخ تکرار می‌شود.
رائیجی اضافه کرد: دست آقازاده‌ها و مسؤولان بی‌تدبیر بشکند که شرایط امروز جنگ احزاب و شیب ابی‌طالب است؛ کسانی که به معیشت و سفره مردم در جنگ اقتصادی خیانت کنند مفسد فی‌الارض هستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه دامغان فشار آمریکا را تغییر محاسبه مردم عنوان کرد و افزود: اگر ملت ایران پای کار نباشد، نظام و مکتب جایی ندارد؛ فریاد‌های دشمن از روی ترس است و نفرین خدا بر قلم‌به‌دستان مزدور که آمریکا را بزک می‌کنند و آمریکا در حال اضمحلال است.
رائیجی اضافه کرد: امروز سروصدا برای این است که جنگ روانی به راه بیندازند و دشمن امروز موریانه است که از درون می‌خواهد کشور را تضعیف کند.
وی تأکید کرد: تحریم و جنگ اقتصادی امروز دشمن برای این است که مردم را از نظام جدا کنند تا علمدار را بزنند و دوم اینکه آمریکا دنبال خسته شدن ملت است تا بگوید دیگر بس است.
عضو هیأت علمی دانشگاه دامغان افزود: آن‌ها به دنبال سقوط نظام هستند؛ چرا بعضی‌ها در خواب به سر می‌برند، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا به دنبال اسقاط نظام است و می‌خواهد از ۴۰ ساله شدن انقلاب جلوگیری کند.
رائیجی عنوان کرد:‌ای قلم‌به‌دستان مزدور آمریکا و سایه جنگ را بزرگ نکنید؛ برجام چهار به اضافه یک درست کردند، رهبری تأکید کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست و امروز هم نمی‌توان به اروپا اعتماد کرد؛ زیرا اروپا بدون آمریکا زنده نیست و برجام را قبول ندارد و دنبال دستیابی به فرصت جدید است.
وی افزود: رهبری تأکید دارند که باید به اقتصاد مقاومتی برگردیم و فضاسازی کنیم؛ کنوانسیون‌های بین‌المللی به درد ما نمی‌خورد و آقایان چند ماه دارند تلاش می‌کنند که این کنوانسیون‌ها تصویب شود که اگر نشود، چنان و چنین می‌شود.
این جانباز دفاع مقدس و رزمنده مدافع حرم با بیان اینکه بعد از جنگ روانی و جنگ اقتصادی دنبال جنگ قانون‌مداری هستند، گفت: می‌خواهند FATF را تصویب کنند که تروریست‌ها را پشتیبانی نکنند؛ کسانی که آمریکا آن‌ها را تروریسم می‌داند، همان فرماندهان نظامی و مسؤولان نظام هستند و از نظر آنها، منافقین تروریست نیستند.
رائیجی ادامه داد: معرفت و اقتدار در مکتب شهدا مهم است و دشمن تلاش دارد که مردم حرف رهبر جامعه را قبول نکنند و هزینه‌کرده‌های انقلاب هم بگویند، کار خلاص است و مردم باور کنند که در کشور همه مسؤولان دزد هستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه دامغان گفت: این ملت و رهبر می‌ماند و دولت و مجلس گذراست و باید هوشیار بود؛ امروز روز استقامت است و باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و هر چه او بگوید، درست است؛ کار آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان تمام و پیروزی از آن ملت ایران است. شانزدهمین یادواره ۵۸ شهید خیابان شهید مدنی شاهرود عصر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و امام جمعه شاهرود، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، مسؤولان نظامی و انتظامی و رؤسای ادارات در مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهر برگزار شد.
این مراسم با قرائت قرآن توسط قاری ممتاز استانی سیدیوسف حسینی آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام حضوری امام جماعت مسجد خیرمقدمی به حاضران گفت و بر تداوم یادواره شهدا برای مقابله با جنگ نرم دشمن تأکید کرد.
کربلایی علی‌اکبر نظری در این مراسم به شعرخوانی در وصف شهدا پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام رائیجی استاد حوزه و دانشگاه و مدافع حرم به بیان خاطرات شهدا و تأکید بر تداوم راه شهدا پرداخت.
این مراسم به همت خانواده معظم شهدا، پایگاه بسیج و هیأت‌امنای مسجد امام جعفرصادق (ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) به یاد ۵۸ شهید منطقه شهید مدنی ازجمله شهیدان محمدرضا صمدی، مجید و علی‌اکبر اسد، عبدالهادی قرغی، علیرضا حلوایی، علیرضا بیطاری، رضا فصیح بیکی، رضا کلاته‌هایی و شهیدان حسن و علی غفوری برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار