خبرهای داغ:
از سوی مسئول بسیج اساتید حوزه‌های علمیه تبیین شد.
مسئول بسیج اساتید حوزه‌های علمیه به تبیین مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های همایش بزرگ بسیج اساتید حوزه که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، پرداخت.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۰۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
مهم‌ترین برنامه‌های همایش بزرگ بسیج اساتید حوزه در مشهد
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های همایش بزرگ بسیج اساتید حوزه در مشهد اظهار داشت: آیت الله العظمی نوری همدانی در مراسم افتتاحیه این همایش سخنرانی خواهند کرد و همچنین در ادامه برنامه‌ها از سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و نیز آیت الله مومن بهره‌مند خواهیم شد.

وی افزود: آیت الله علم الهدی، نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه مشهد، همچنین حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نیز حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی، نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران از دیگر سخنرانان همایش امسال خواهند بود، ضمن آن که برخی از سرداران شاخص سپاه که در عرصه‌های بین المللی اطلاع و اشرافیت لازم را دارند نیز در این همایش به ایراد سخن می‌پردازند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه همچنین با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مساله حوزه انقلابی خاطرنشان کرد: در همایش امسال بسیج اساتید به خصوص در رابطه با این که چگونه حوزه‌های علمیه بایستی انقلابی بماند و از چه راه‌هایی انقلابی بودن حوزه باید تقویت شود، بحث و نظر خواهد شد و مجموعه نظرات و ایده‌ها و برنامه‌ها به صورت دسته بندی شده در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد تا در آینده بتوانند بر اساس آن‌ها برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: در همین خصوص به نهاد‌ها و تشکل‌های حوزوی، چون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دادگاه ویژه روحانیت، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای نامه‌هایی ارسال کردیم و همچنین تا آن جایی که بنده مطلع هستم، به معاونین مختلف حوزه ابلاغ شده که راجع به پیشنهادات اساتید بزرگوار فکر کرده در برنامه هایشان مطالب را اعمال کنند.
حجت الاسلام و المسلمین نبوی همچنین افزود: سعی ما این است که موضوعات محوری در کمیسیون‌های همایش دنبال شود و در صحن علنی همایش نیز این امور مورد توجه جدی قرار گیرد تا به این وسیله هر چه بیشتر و بهتر از ایده‌ها و نظرات اساتید بهره‌مند شویم.

وی یادآور شد: همچنین نرم افزاری در زمینه ولایت فقیه آماده شده که در اختیار اساتید محترم قرار می‌گیرد، ضمن آن که کتابی شامل مطالب مطرح شده از سوی آقایان در همایش سال گذشته در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می‌شود.

مسئول بسیج اساتید حوزه‌های علمیه افزود: علاوه بر این‌ها به دنبال این هستیم که در کنار بسته‌های محتوایی فرهنگی و سیاسی که شامل کتاب‌هایی در باره FATF و سند ۲۰۳۰ و نیز جزوات تحلیلی -خبری درباره تحولات منطقه‌ای و داخلی می‌شود و نیز نخستین شماره فصلنامه علمی- تخصصی حوزه انقلابی را نیز در اختیار اساتید قرار دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها