خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: اگر ما 10 درصد از مصرف را در بخش‌های مختلف از قبیل خانگی، اداری و... مدیریت کنیم عبور از پیک بدون اعمال خاموشی گسترده محقق می‌شود و پیک سال 97 را پشت سر می‌گذاریم.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۲۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

عبور از پیک بار 97 نیازمند 10 درصد مدیریت مصرف برقبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج و رابطین انرژی همدان با حضور فرمانده بسیج ادارات، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان در سالن جلسات شرکت برق همدان برگزار شد.

محمدمهدی شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این همایش با بیان اینکه سال 97 سال استثنایی برای صنعت برق است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مصرف برق استان همدان مربوط به سال زراعی و از مهر ماه سال 96 تا مهر ماه سال 97 است.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی افزود: این امر موجب شده تا صنعت آب و برق که وابسته به یکدیگر هستند، دچار تنش شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در دو سال اخیر 7.7 درصد رشد مصرف داشتیم، گفت: اگر امسال نیز رشد کمتری را درنظر بگیریم برای سال 97 پیش‌بینی مصرف 58 هزار مگاوات را داریم که در این صورت حدود 3 هزار مگاوات افزایش مصرف نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی با اشاره به کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته و 2 هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار شده همچنان حدود 6 هزار مگاوات کسری داریم.

شهیدی با اشاره به وجود 39 شرکت توزیع برق تصریح کرد: این شرکت‌ها سال‌های گذشته نیز مدیریت مصرف را در دستور کار داشتند که امسال نیز برای جبران کسری این مهم را در اولویت قرار داده‌اند تا همانند سال گذشته بدون اعمال خاموشی به سلامت از پیک بار امسال عبور کنیم.

وی تأکید کرد: اگر ما 10 درصد از مصرف را در بخش‌های مختلف از قبیل خانگی، اداری و... مدیریت کنیم عبور از پیک بدون اعمال خاموشی گسترده محقق می‌شود و پیک سال 97 را پشت سر می‌گذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه برای تحقق این مهم نیاز به همت تمام بخش‌ها داریم، گفت: بیشترین مصارف نیز از سویی مربوط به ادارات و سازمان‌ها است.

وی با اشاره به پیش‌بینی 58 هزار مگاوات مصرف برق برای سال 97 در کشور ادامه داد: از 55 هزار و 400 مگاوات سال گذشته 20 هزارمگاوات مربوط به بخش‌های سرمایشی است که در ادارات و بخش خانگی مستقر است.

شهیدی با بیان اینکه 40 درصد از مصارف مربوط به بخش سرمایشی در پیک بار است، عنوان کرد: پیک بار در کشور از ساعت 8 شب تا 12 شب بود که در حال حاضر جابجا شده و به 12 ظهر تا 4 بعداز ظهر منتقل شده است.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم بخش سرمایشی را مدیریت کنیم و درجه دمای محیط و خانه را تنظیم کنیم به عبور از پیک بار کشور کمک کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: 4 هزار مگاوات از 20 هزارمگاوات مصرفی مربوط به بخش سرمایشی نیز مربوط به سازمان‌ها است که اگر این بخش را کنترل و تعدیل کنیم کمک شایان توجهی به پیک بار کشور می‌کند.

وی تأکید کرد: در بخش خانگی نیز اگر مصرف را مدیریت کنیم و مصارف غیر ضروری را به اوایل روز و قبل از ساعت 10 صبح داتشته باشیم به روند نزولی منحنی بار کمک می‌کند.

شهیدی با اشاره به میزان مصرف بخش کشاورزی نیز گفت: بخش کشاورزی نیز با 38 درصد بیشترین مصرف برق در استان را دارند که در این راستا با کشاورزان تفاهمنامه همکاری منعقد کرده‌ایم تا 4 ساعت در پیک بار استفاده نکنند و شامل بخشودگی هزینه‌های برق مصرفی شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سهمیه استان همدان در پیک بار 663 مگاوات بود که امسال به 700 مگاوات افزایش یافته است تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف و کمبود انرژی و کمک به تأمین برق کشور مجبور به اعمال برخی خاموشی‌ها هستیم که بین ساعت 10:30 صبح تا 6 بعدازظهر بوده و بر اساس زمانبندی بر فیدرهای 20 کیلوولت استان اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات