حسن پور گفت: سازمان بسیج اصناف به دادستانی اعلام کرده است که اگر تمایل داشته باشند و به بسیج میدان دهند، ما به خوبی می توانیم عملکرد اصناف را به صورت شفاف انعکاس دهیم.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۵۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به جلسه مشترک اصناف و دادستان کل تهران اظهار داشت: احقاق حقوق عامه محور این جلسه بود که با حضور 50 تن از رؤسای اتحادیه های استان تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه گزارشی که در خصوص بهداشت اصناف در آن جلسه اعلام شد بسیار نگران کننده است، افزود: طی بازدید هایی که دادستان تهران از برخی واحدهای صنفی داشتند، وضعیت نابسامانی را در صنوف و بخصوص بهداشت مواد غذایی گزارش کرده اند تا جایی که بیش از 90 درصد از واحدهایی که مورد بازدید قرار گرفته بودند تخلفات بهداشتی داشته اند.

مسئول سازمان بسیج اصناف در ادامه گفت: یکی از معضلاتی که در بخش اصناف با آن مواجه هستیم وجود واحدهای صنفی بدون پروانه کسب است که وظیفه ذاتی اتاق اصناف و اتحادیه ها است که در کمال تأسف نمی توانند این معضل را کنترل کنند، برای مثال ما گزارش هایی داریم که حدود 300 چلوکبابی بدون پروانه کسب در سطح تهران مشغول به فعالیت هستند! در این خصوص آقای دولت آبادی از اتحادیه ها گله کردند که چرا نظارت دقیق ندارند و تخلفات را گزارش نمی کنند.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که از سوی رؤسای اتحادیه ها در این جلسه مطرح شد، عدم وجود قانون مبارزه با ارزان فروشی است که همین امر سبب شده تا بسیاری از واحدهای صنفی تهیه اغذیه با پایین آوردن کیفیت و حتی استفاده از مواد غیر استاندارد، قیمت تمام شده را کاهش دهند.

حسن پور در پایان گفت: سازمان بسیج اصناف به دادستانی اعلام کرده است که اگر تمایل داشته باشند و به بسیج میدان دهند، ما به خوبی می توانیم عملکرد اصناف را به صورت شفاف انعکاس دهیم.

ارسال نظرات