بسیج جامعه زنان شهرستان فارسان با صدور بیانیه به مناسبت هفته عفاف و حجاب تصریح کرد مبارزه با عوامل ترویج فساد و اباحه گری، تکلیفی غیر قابل تغییر و وظیفه ای غیر قابل تقلیل است.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۶۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل بیانیه بسیج جامعه زنان شهرستان فارسان به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب به شرح  ذیل منتشر شد.

 21 تیرماه 1314 آغازی دیگر در راه مبارزه و مقاومت هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مزبوحانه ی آمیخته به دیکتاتوری و خشونت در ترویج بی بند و باری و اباحه گری است.

شاید آن روز فهم آنکه کشف حجاب آغازی بر سلطه اقدامات پلید و ایمان سوز سفاکان روزگار بر علیه کرامت و نجابت زن و خانواده است سخت و دشوار می نمود. حال اما نه زن به تنهایی؛ بلکه مردان و فرزندان و سرمایه های انسانی جامعه اسلامی در کالبد نهاد مقدس خانواده را با تمام ابزار و توان خود آماج انحراف و خطر قرار داده اند و هر روز و هر ساعت با جلوه ای زیبا شده با هنر، رسانه، سبک زندگی و حتی علم و مهارت، بنیان الهی آن را تخریب و هتک می نمایند و می کوشند تا جسم زیبای آن را با غفلت و شهوت و هوس بیالایند و در مسائلی چون خیانت، اعتیاد و طلاق گرفتار ساخته و راه تعالی ، تکامل و کسب نشاط را بر او ببندند اما تاریخ همدلی ملت بافرهنگ و نجیب ایران و مکتب امام خمینی (ره) به ما آموخته تا زمانی که راهزنی در راه و دشمنی کمین است، مبارزه و جهاد و مقامت باقی است.

از این رو ما خانواده های ایرانی هم پیمان با شهیدان واقعه خونبار گوهر شاد و هم قسم با شهیدان راه حفظ حیاء و غیرت، از «مروه شربینی»  گرفته تا  «خلیلی»، تمام تلاش خود را برای حفظ و گسترش حیاء، عفت و غیرت بکار گرفته در این اجتماع مردمی نکاتی را به ملت و دولت ایران متذکر می شویم.

1- بر اساس وظیفه ذاتی نظام اسلامی ممانعت و مبارزه با عوامل ترویج فساد و اباحه گری که مانع رشد و بالندگی اخلاقی و تعالی همه جانبه جامعه است، تکلیفی غیر قابل تغییر و وظیفه ای غیر قابل تقلیل است و انتظار خانواده ایرانی از مسئولان و متولیان امور آن است که با هوشیاری، دقت و همتی مضاعف اقدامی شایسته و در خور از طرقی که اشاره می شود صورت داده شود و ما را در تحمل رنج رشد خود و فرزندانمان یاری رسانند.

2- والدین فداکار و دلسوز ایرانی با گسترش معنویت و اخلاق در خانه و با توکل به خدای یاری رسان خود را از باور های غلط رها کرده بر اصول زندگی عفیفانه پافشاری می نماید و با حفظ عاقلانه و هوشمند حریم های فردی و خانوادگی زمینه بروز قبح شکنی و شکل گیری روابط نامشروع را در محیط خانه از بین می برند.

3-همسران آگاه ایرانی با کمک و استفاده از امکانات آموزشی و مشورتی دینی و اعتقادی مطمئن، قدرت و مهارت لازم برای تربیت نسل با نشاط و بالنده آینده را کسب می نماین و از فرصت های عاطفی و خانوادگی برای رشد و پیشرفت روحی و فکری اعضای آن می کوشند.

4- پدران و مادران فهیم ایرانی بر اساس وظیفه انسانی و الهی خود از در معرض قرار گرفتن فرزندان با مظاهر بی عفتی در محیط های مختلف خانوادگی، دوستانه و عمومی خود داری کرده،آرامش روانی و رشد متوازن و متعادل فرزندان را بر لذت های زود گذر ترجیح می دهند.

5-خانواده ایرانی نسبت به محیط اطراف خود در سطح بستگان، دوستان و همسایگان فعال بوده و با ترویج زندگی عفیفانه که از فکر سالم، گفتار سالم،رفتار سالم،نگاه سالم و پوشش سالم تشکیل می شود بستر تحرک اجتماعی برای دعوت به خوبیها و نهی از بدیها راآماده می نماید.

در پایان با آرزوی سعادت و خوشبختی هم میهنان پارسای خود، توفیق و عزت خادمان فرهنگ و امنیت نوامیس و شرف اسلامی به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) را از خدای منان مسئلت می نماییم.

ارسال نظرات