خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: امسال حتی در برخی شهرستانها جلسه ستادی برای بزرگداشت هفته عفاف و حجاب برگزار نکردند و برخی دستگاه ها طبق وظایفی که وزارتخانه برایشان تعریف کرده پای کار نیامدند و تنها بسیج متولی اجرای برنامه ها شده است.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۷۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

زهره روستا مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر اظهارداشت: شعار هفته عفاف و حجاب عبارت است از جاودانه باد قیام خونین گوهرشاد عظیم ترین و مظلوم ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب، خطی که با خون گرفتیم.

وی با اشاره به رویکرد هفته عفاف و حجاب افزود:  با هدف گرامیداشت قیام مسجد گوهرشاد و یادآوری کشتار بی رحمانه 2هزار نفر توسط عمال رضاخانی این ایام را از خاطر نمی بریم.

روستا خاطرنشان کرد: جامعه حریم خصوصی نیست، لباس پوشیدن در خیابان یک مسئله شخصی نیست و سلب امنیت روانی و آرامش خانوادگی حق انتخاب نیست.

وی عنوان داشت: از جمله اصلی ترین برنامه های هفته عفاف و حجاب که از 19 تیرماه آغاز شده است همایش مردمی حافظان حریم خانواده در سراسر استان است که 21 و 24تیرماه اجرا می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ادامه داد: در بیرجند همایش نیلوفرانه جمعه 21 تیرماه در پارک توحید با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

وی بیان داشت: وحید جلیلی فعال جبهه فرهنگی انقلاب و حجت الاسلام مافی نژاد سخنرانان کشوری حاضر در اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده در بیرجند بودند.

روستا افزود: همایش های با عنوان ریحانه و مادرانه و کارگاه های " مادران پرچم داران مقابله در جنگ نرم"، "مطالعات زن و خانواده"، "مهارت آفرینی برای دختران جوان" و نشست های بصیرتی با موضوع عفاف و حجاب در هر حوزه مقاومت بسیج خواهران در سطح استان داریم.

وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی و ورزشی متنوع برای این هفته پیش بینی شده است ادامه داد: ایستگاه نقاشی با محوریت حجاب، مسابقات والیبال ، طناب کشی، تیراندازی و پیاده روی داریم.

مسئول بسیج جامعه زنان استان با بیان اینکه برگزاری اردوی سیاحتی ـ زیارتی و اردوی جهادی داریم گفت: تشویق دختران محجبه و تقدیر از بانوان با حجاب ادارات، تقدیم شاخه گل و محصولات عفاف و حجاب در خیابانها و بوستانها و نمایشگاه عکس، کتاب و محصولات عفاف و حجاب در طول این هفته داریم.

وی ادامه داد: اکران فیلم در سینما فرهنگ طبس و همایش " من حجاب را دوست دارم" در مزار شهدای گمنام طبس برگزار می شود.

روستا اضافه کرد: خاطره نویسی با موضوع "باحجابی" و "بی حجابی" و قرائت وصیت نامه شهدای زن به منظور الگو گرفتن از زنان شهیده را داریم.

وی اظهارداشت: اجرای برنامه ها به مناسبت هفته حجاب و عفاف بر اساس ابلاغ معاون وزیر است که 26دستگاه در آن نقش دارند و از مجموعه استانداری تا نهادهای مختلف در استان و شهرستانها باید در اجرای برنامه ها همکاری کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان تصریح کرد: امسال حتی در برخی شهرستانها جلسه ستادی برای بزرگداشت هفته عفاف و حجاب برگزار نکردند و برخی دستگاه ها طبق وظایفی که وزارتخانه برایشان تعریف کرده پای کار نیامدند و تنها بسیج متولی اجرای برنامه ها شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها