خبرهای داغ:
مدیر موسسه فرهنگی آبان ارومیه خبر داد

برگزاری سمینار «مبانی نویسندگی» در ارومیه

مدیر موسسه فرهنگی آبان ارومیه از برگزاری نخستین سمینار «مبانی نویسندگی» در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۵۸۲۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

فاسونیه چی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی از برگزاری نخستین سمینار مبانی نویسندگی در ارومیه با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی و انتشارات «ایلک آی» خبر داد و گفت: این رویداد آموزشی در 18 مرداد امسال در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این سمینار را ایجاد انگیزه بین علاقه مندان به نویسندگی، ارج نهادن به استعدادهای موجود، ایجاد پل ارتباطی میان علاقه مندان به نویسندگی با داستان نویسان حاذق، شناسایی و تقویت‌های ظرفیت های موجود در حوزه فرهنگ و ادب عنوان کرد و گفت: گرایش نوجوانان و جوانان به خلق آثار ارزشمند ادبی رو به افزایش است بنابراین در صورت حمایت و به کارگیری استعدادهای شاخص می توان از ارومیه به عنوان قطب داستان نویسی کشور یاد کرد.

این فعال فرهنگی برگزاری دوره های متنوع آموزشی از جمله خبرنگاری و نویسندگی، اجرای سمینارهای هنری و ادبی، مشارکت در طرح های پژوهشی را از جمله برنامه های این موسسه برای امسال عنوان کرد و بیان داشت: فراخور نیاز و مطالبه مخاطبان برنامه های متنوعی را در طول سال به انجام خواهیم رساند.

*دعوت از محققان و سخنرانان در زمینه ادبیات فولکلوریک

مدیر موسسه فرهنگی آبان ارومیه، یکی از ارکان اصلی حیات در هر جامعه‌ ای را توجه به فرهنگ و ادب آن جامعه دانست و اظهار کرد: از طرف دیگر در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی که توسط بدخواهان برنامه ریزی شده است باید فعالان عرصه فرهنگ و ادب نیز با در دست داشتن نقشه راه و برنامه وارد عرصه شوند تا ضمن اینکه مردم به ویژه نسل جوان تحت تاثیر تبلیغات مخرب قرار نمی گیرند با فرهنگ و ادب ریشه دار خود نیز بیش از پیش آشنا شوند.

فاسونیه چی در پاسخ به این سوال که برای غنی سازی، تعمیق، آموزش و اشاعه فرهنگ و ادبیات فولکلوریک آذربایجان چه برنامه ای دارد، بیان کرد: آذربایجان به عنوان یکی از مراکز پرورش و رونمایی از هنرمندان و ادیبان برجسته ایران به شمار می‌رود و جایگاه هنری و تاریخی برجسته‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: دست اندرکاران موسسه فرهنگی آبان درصدد هستند به واسطه برگزاری محافل ادبی در قالب خوانش و تحلیل آثار هنرمندان آذربایجان، دعوت از محققان و هنرمندان برای سخنرانی و انتقال تجارب خود، در زمینه شناخت و ترویج فرهنگ و ادبیات آذربایجان ایفای نقش کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار