با همت بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان:
گردهمایی «عفاف و حجاب» همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با حضور دختران و خواهران بسیجی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۵۸۵۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز ‏دختر به مناسبت گرامی داشت ۲۱ تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب گردهمایی بزرگ بانوان تحت عنوان ‏‎» ‎عفاف و حجاب» با حضورخواهران بسیجی، دختران جوان، خانواده معظم شهدا و اعضای کاروان سفیران ‏کریمه (خادمین حرم حضرت معصومه (س))در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد‎.

حجت الاسلام و المسلمین علی نقی طهرانی زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این مراسم با تبریک سالروز ولات حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این مطلب که برای دختران باید الگو‌های خاصی مدنزر گرفته شود گفت: به پدران توصیه می‌شود اول باید برای دختران خود هدیه تهیه کنند پرا که خشنودی و دلجویی کردن از دخترانثواب بسیاری دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که در آموزه‌های دینی به دختران و عواطف آن‌ها توجه ویزه‌ای شده است افزود: وجود دختران در خانه و خانواده موجب نعمت است که در خانواده در توجه به دختران را لازم دانسته اند.

طهرانی زاده بیان کرد: یکی از تاکیدات فراوان ‏قرآن کریم، الگو گیری از پیامبر و اولیاء الهی است و در جامعه اسلامی حضرت علی ‏اکبر (ع) برای جوانان، حضرت علی اصغر (ع) برای خردسالان و کودکان و حضرت فاطمه ‏ (س) برای بانوان بهترین الگو می‌باشند. ‏

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان یکی از نشانه‌های خوشبختی خانواده‌ها را تولد فرزند دختر دانست و بیان کرد: در قرآن نگاه عقیدتی و دینی به زن را بیان می‌کند، که این نگاه بلندی است و بین زن و مرد هیچ فرقی قائل نشده است.

این مسئول با بیان اینکه دختران جامعه باید زندگی حضرت معصومه (س) را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند، اظهار داشت: به واسطه وجود حضرت معصومه (س) و اولیاء الهی در کشور ایران توانستیم ‏انقلابی را داشته باشیم که غرب و شرق و کل دنیا را متوجه خود کرد. ‏

وی با تقدیر از مادران شهدا به عنوان بانوانی که تربیت کننده فرزندان دختر و پسر نسل اول انقلاب خطاب به ‏دختران گفت: باید امروز ادامه دهنده بانوان نسل اول انقلاب باشند و فرزندانی را تربیت کنند که ‏ادامه دهنده راه انقلاب بوده و ترویج دهنده فرهنگ مهدویت باشند. ‏

در ادامه این مراسم نیز سرهنگ  پاسدار یوسف ارجونى جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زاهدان با بیان ‏اینکه آنچه نیاز ملت ها و انقلاب ها  در دوران حکومتیشان بوده اسوه ها و الگوهایی که در جامعه در اختیار داشته اندبر گرفته از الگوهای شخصیتی و رفتاری معصومین است.
 
وی بیان کرد: افرادی که از الگوها و اسوه های بهتری استفاده کرده جایگاه بهتری را در جامعه پیدا کرده است.
 
ارجونی با اشاره به این مطلب که امروز در جوامع غرب  چالش است و استفاده ابزاری از آن می شود ادامه داد:  مملکت ودر دین و در اسلام ما  در فرمایشات بزرگان دین به عنوان الگو و اسوه مطرح است.
 
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان اظهار داشت حضرت معصومه(س) شخصیت والامقامی است مه ما ایرانیها مدیون او هستیم، یکی از نعمت هایی که برای حضرت معصومه (س)  ذکر شده او مانند برادرش امام رضا(ع) و سایر معصومین دارای زیارتنامه است.

گفتنی است در پایان این مراسم کاروان سفیران کریمه (خادمین حرم حضرت معصومه (س) ‏نیز حضور پیدا کرده و نمک متبرک در بین حاضرین پخش و پرچم حرم مطهر نیز در بین ‏حاضران گردانده شد و در پایان به تعدادی از بانوان نخبه و برگزیده در رشته‌های علمی و ‏ورزشی وجوایزی اهدا شد. ‏
ارسال نظرات