معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین

اصالت خانوادگی اساسی ترین معیار انتخاب همسر

معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین در همایش ازدواج سالم و پایدار ویژه جوانان گفت: انتخاب همسر از مهمترین تصمیمات فرد در زندگی است و اصالت خانوادگی به عنوان اساسی ترین معیار انتخاب هسر شناخته می شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۸۹۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازخمین؛ همایش ازدواج سالم و پایدار ویژه جوانان در راستای ترویج امر ازدواج به همت دانشکده علو م پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خمین با اجرای برنامه های مختلف برگزارشد.

مریم سادات شجاعی معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین در این همایش با اشاره به ازدواج سالم در جوانان گفت: ترویج ازدواج سالم در جوانان به منظور ارتقاء شاخص های سلامت در جوانان و لزوم مداخلات هوشمندانه و برنامه محور، با ایجاد فضای مثبت درمورد ازدواج و آموزش مهارت های زندگی به جوانان از اهداف برگزاری همایش ازدواج سالم و پایدار است.

وی بیان کرد: ازدواج تنها راه مشروع و سالم تشکیل حانواده است و تمام مکاتب به ویژه دین اسلام، ازدواج و تشکیل خانواده را توصیه کرده اند.

شجاعی ادامه داد: ازدواج به مرد و زن آرامش می بخشد و آنان را ارز انحراف و رفتارهای جنسی پرخطر و غیر اخلاقی باز می دارد، اما برای یک ازدواج موفق، آمادگی زیستی، روانی، مادی و اجتماعی لازم است.

وی اظهارکرد: انتخاب همسر از مهمترین تصمیمات فرد در زندگی است، زیرا می تواند آینده فرد را رقم بزند و تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به فکر منطقی و تلاش و کوشش نیاز دارد.

 شجاعی به تاثیرات مثبت ازدواج در جوانان اشاره کرد و افزود: آرامش فکری و روحی جوان طول عمر بیشتر، احساس شخصیت و اعتماد به نفس، تلاش برای معاش و درآمد، احساس تعهد و  مسئولیت، خانواده گرایی در بعد فردی و اجتماعی و توسعه خود و رشد عاطفی، افزایش انس و محبت و تجربربه مدیریت جدید  و شکوفایی استعدادها از جمله تاثیرات مثبت ازدواج در زوجین است.

معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین اظهارکرد: جوان می بایست بر اساس معیارهای اصولی و منطقی همسر آینده خود را شناسایی، انتخاب و بعد از آن به انجام پیوند زناشویی اقدام کند.

وی اذعان کرد: اصول و معیار های انتخاب همسر با معیارهای حسا شده و مشخص باشد و شیوه شناسایی دقیق و همه جانبه و مبتنی بر عقل، شواهد و تجارب فردی، علمی، تخصصی و واقع بینی باشد.

 شجاعی به بیان برخی از موانع ازدواج جوانان،گفت: موانع ازدواج جوانان یا برخاسته از افکار و عقاید خود افراد است و یا حقیقی است که می توان به هرینه ها و تشریفات اضافی در مراسم عقد و عروسی، بالا رفتن مهریه ها، جهیزیه های مفصل و ... اشاره کرد.

وی توکل بر خدا، اصلاح فرهنگ جامعه و پرهیز از سخت گیری ها، کاهش توقعات بی جا را از جمله عوامل تسهیل در ازدواج برشمرد.

معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین  همچنین به زمان مناسب ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: زمان مناسب ازدواج، زمانی است که فرد از نظر روانی، عقلی و فکری، اجتماعی به سن بلوغ رسیده باشد و قبل از تصمیم گرفتن به ازدواج باید معیارهای همسر از دیگاه اسلام را مدنظر قرار بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار