خبرهای داغ:
رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: رفاقت و دوستی خوبی بین ایران و لبنان از قبل وجود داشته و جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان جزو خط قرمزهای سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۰۳۵۹۹۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان جزو خط قرمزهای سیاست خارجه ایران است
به گزارش خبرگزاری بسیج در قم، محمدمهدی شریعتمدار در جلسه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری، مدیران استان و رایزن فرهنگی ایران در لبنان، شهردار نبطیه و هیئت همراه با شرکت‌کنندگان در هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان که ظهر امروز در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه هفته فرهنگی قم در نبطیه لبنان همانند هفته‌های فرهنگی کشوری همراه با امتیازات خاصی بود، اظهار داشت: تعداد هنرمندان که در هفته‌های فرهنگی حضور دارند ۴۰ تا ۷۰ نفر است، اما ۱۲۰ هنرمندان قمی در این هفته فرهنگی حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی استان قم اولین هفته فرهنگی استانی بود که در خارج از کشور برگزار شد، افزود: این هفته فرهنگی تنها یک نمایشگاه نبود بلکه با حضور هیئت علما، هیئت بانوان و گروه تواشیح بود.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های صداوسیما همایش‌هایی در حوزه علوم انسانی و اسلامی برگزار کرد، نمایش فیلم و اجرای ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای به‌علاوه گفتگو‌های بازرگانی اداری و فرهنگی در این هفته برگزار شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای در این هفته فرهنگی عنوان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها برعکس همه تفاهم‌نامه‌ها بلافاصله پس از امضا به‌طور دوطرفه و هماهنگ در حال اجرایی‌شدن است که این پیگیری‌ها در اجرای تفاهم‌نامه بسیار ستودنی است.

شریعتمدار با بیان اینکه فتح باب جدیدی در حوزه‌های فرهنگی بین دو کشور لبنان و ایران شده است، خاطرنشان کرد: رفاقت و دوستی خوبی بین ایران و لبنان از قبل وجود داشته و جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان جز خط قرمز‌های سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران است، این رویداد فرهنگی رابطه جدید بین دو ملت و حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

وی با پر اهمیت شمردن رسانه‌ها در این رویداد فرهنگی افزود: کشور‌های دیگر نیز متقاضی برگزاری این هفته فرهنگی در کشور‌های خود هستند که این رویداد می‌تواند رابطه بین ملل را بهتر و گسترده‌تر کند.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان شهر قم را کانون معارف دینی و مکتب اهل‌بیت در جهان به شمار آورد و گفت: تلاش‌های شهرداری قم، استانداری، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، فعالان اقتصادی و هنرمندان قمی که برخی از آن‌ها پشت‌صحنه، گمنام و سامان دهنده این رویداد بودند قابل‌ستایش و قدردانی است.

وی با تأکید بر اینکه سید هاشم صفی‌الدین نماینده سید حسن نصرالله و حزب‌الله لبنان به نحو احسنت در برگزاری این رویداد همراه و همکاری داشته‌اند، ابراز کرد: در این هفته فرهنگی نشان داده شد که قم ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های تولیت محتوا دینی، نشر دین، فضای مجازی و نرم‌افزاری دارد که البته می‌تواند حضور مؤثرتری نیز داشته باشد.

شریعتمدار با اشاره به اینکه چهره تمدنی، فرهنگی، هنری، صنعتی و تجاری قم کم‌تر دیده‌شده‌اند گفت: متأسفانه سطح فرهنگی و اقتصادی رابطه ایران و لبنان به سطح سیاسی نرسیده که این رویداد سبب شناخت مردم لبنان با جلوه‌های دیگر مردم ایران و انقلاب اسلامی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها