خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست مشترک با مدیران مسئول روزنامه‌های استان، گفت: رسانه های جمعی در اشاعه و تعمیق گفتمان فرهنگی و فرهنگ سازی موثر در پیشبرد اهداف توسعه در جامعه نقش کلیدی دارند.
کد خبر: ۹۰۳۵۹۹۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از کانون‌های رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف محسوب می‌شود و از این رو اقدامات توسعه محور نیازمند نهادینه شدن فرهنگ توسعه است و این مهم نیز با ابزار قدرتمند رسانه‌ای در کنار راهبردهای اجرایی مفهوم می‌‌گیرد.

وی افزود: رسانه‌ها نقش حساسی را در واگویی اهداف و برنامه های فرهنگی و پیگیری خواسته‌ها‌‌ی اقشار مختلف مردم دارند و در این ماموریت مهم می‌بایست از شیوه‌های کارشناسی بهره گیرند.

محمدپور اضافه کرد: رسانه‌ها با هم‌افزایی و حرکت در کنار هم در عین اینکه از پایگاه فکری خود صحبت کرده و رویکردهای سیاسی و فکری خود را مطرح می‌نمایند، می‌توانند در موضوعات اساسی اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی همکلام شده و نقش بیشتری در جریان توسعه استان داشته باشند.

وی ادامه داد: در برهه‌ کنونی، رسانه ها می‌توانند با ارائه‌ی گزارش‌های تحلیلی مناسب و با تیترهای تاثیرگذار،  ارزش کار رسانه را در ذهن مدیران  و مردم برجسته نموده و همراهی مردم و مسولین را در برنامه های کلان اثرگذار کنند.

محمدپور اظهارداشت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود به طرح دغدغه‌ها و اعلام نظر نخبگان فکری و ارایه پیشنهادات سازنده روی بیاورند و در کل موضوعات خود را به نیازهای عمومی مردم نزدیک نمایند و نبض راهبری افکار عمومی را به دست گرفته و مباحث کلان و راهبردهای توسعه‌ای در حوزه فرهنگ را ارائه دهند.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی ظرفیت بالایی در داشته‌های فرهنگی دارد و یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌های معرفی این داشته‌ها است.

محمدپور افزود: نشریات می‌بایست در تولید محتوا قاطعانه حرکت کرده و با ابتکار عمل از حیثیت کار حرفه‌ای دفاع کرده و به اقتصاد رسانه کمک نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: رسانه‌ها باید از ظرفیت‌های فضای تعاملی موجود در استان برای طرح مطالبات مردم و برجسته‌سازی دغدغه‌های استان در سطح کشور و گسیل امکانات برای رفع آن بهره گیرند.

وی اضافه کرد: عملیاتی کردن مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ نیازمند همگرایی در همه‌ی عرصه‌هاست و رسانه‌ها با جدیت برای این مهم بکوشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: رسانه‌ها بازوی توسعه‌ی فرهنگی،‌ اقتصادی، ‌اجتماعی و ... هستند و می‌بایست هدفمند حرکت کرده و تکیه بر نقد منصفانه و مباحث کارشناسی اساس کار آنها باشد.

محمدپور با اشاره به مشکلات حوزه‌ی توزیع  و همچنین رتبه‌بندی نشریات خواستار اهتمام اهالی رسانه برای رفع این موارد شده و بر لزوم تقویت  آموزش در این حوزه تاکید کرد.

وی تقویت فضای امید را از دیگر رسالتهای رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: با نقش‌آفرینی برجسته‌ی رسانه‌ها و  تقویت امید در جامعه از شرایط فعلی همچون تمام برهه‌ها به سلامت گذر خواهیم کرد.

در این نشست همچنین مدیران مسئول روزنامه‌های استان به ارائه‌نکته نظرات خود در رابطه با مسائل رسانه‌ای استان و کشور پرداختند.

ارسال نظرات