مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: فلسفۀ اصلی حجاب دفاع از شخصیت زن است
کد خبر: ۹۰۳۵۹۹۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان در اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده در میان بسیجیان و عموم بانوان شهرستان الشتر اظهار داشت: در عظمت حضرت معصومه ( س) یازده روایت از کلام معصومین در مورد ایشان داریم و زیارت نامه ایشان را هرکسی نگاه کند به گوشه ای از عظمت ایشان پی می‌برد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به سخن امام صادق ( ع) در مورد حضرت معصومه ( س) افزود:امام صادق (ع) می فرمایند: دختری از نوادگان من متولد می شود و در منزلت ایشان می فرمایند که نامش فاطمه است در سرزمین قم به خاک سپرده می شود هرکس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

جلیلیان با اشاره به معنای حجاب و عفاف خاطر نشان کرد:حجاب به معنای پوشش و پرده است، چیزی که انسان را در پرده قرار داده حفظ کرده و مانع شود از دیدن دیگران که مربوط به ظاهر انسان می شود، و عفاف آن قدرت و نیروی درونی که در وجود انسان است و از خودنمایی،رعایت نکردن حدود شرعی مانع می شود.

وی با اشاره به ارتباط بین عفاف و حجاب گفت: بین عفاف و حجاب یک ارتباط وجود دارد هر چی حجاب بیشتر باشد بیانگر عفاف است یعنی نیروی تقوا،نیروی درونی انسان،آن نیروی خود کنترلی که باعث می شود انسان خود را از گناه حفظ کرده عفاف می گویند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به مسئله حجاب و عفاف افزود: مسئله حجاب و عفاف یک مسئله فطری و دینی است که در ادیان گذشته بوده اما اسلام یک دین کامل است نه سخت گیری های بی مورد دارد که با عقل سازگار نباشد نه اینکه بشر را رها کرده باشد
وی با توجه به نگاه غرب به زن گفت: نظام غرب به عنوان دفاع از حقوق بشر بیشترین توهین ها را به زن داشته و زن را به عنوان یک کالا حساب می کند،اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم تا قبل از اسلام دیدگاه گذشتگان در مورد زن یک دیدگاه ظالمانه بوده،زن را جزء اثاثیه منزل و ملک می دانستند.

جلیلیان با اشاره به نگاه اسلام به زن تصریح کرد: نگاه اسلام ناب،نگاه اسلام فاطمی نبوی و علوی این است که زن و مرد هیچ تفاوتی با هم نداشته و می توانند در تعیین سرنوشت و رسیدن به کمال در کنار هم باشند،اگر یک سری محدودیت ها را اسلام برای زن قائل شده برای حفظ شخصیت و کرامت زن است.

ارسال نظرات