حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد گفت: مردان باید بدانند که زن ریحانه است و بایستی به‌خاطر این لطافت در معاشرت با آن‌ها نرم‌خو باشند.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۲۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در اجتماع حجاب و عفاف که در شهرکرد برگزار شد با اشاره به نقش زنان و دختران در جامعه، گفت: در گذشته پدران و مادرانی که دختر نداشتند، دعا می‌کردند تا خداوند دختری به آن‌ها عطا کند تا موقع تشییع جنازه بر مزار آن‌ها گریه کنند، زیرا روایات فراوانی از پیامبران و معصومین وجود دارد که گریه دختران بر سر جنازه والدین موجب مورد رحمت قرار گرفتن آن‌ها می‌‌شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: مردان باید بدانند که زن ریحانه است و بایستی به‌خاطر این لطافت در معاشرت با آن‌ها نرم‌خو باشند.

وی با بیان روایاتی از پیامبر اکرم(صل الله علیه و آل و سلم) در رابطه با جایگاه زنان و دختران در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: پیامبر در زمانی که بیش‌ترین هجمه به سمت دختران بود و دختران را زنده به‌گور می‌کردند، بیش‌ترین احترام را به همسرش خدیجه و دخترش حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌گذاشت.

فرحزاد ادامه داد: پیامبر اکرم(صل الله علیه و آل و سلم) به استقبال دخترشان می‌رفتند و دست ایشان را می‌بوسیدند و زمانی‌که بانوان در جامعه مورد ظلم بودند، پیامبر و اهل‌بیت ایشان زنان و دخترانشان را مورد تکریم قرار می‌دادند.

کارشناس مذهبی در پایان با تأکید بر اهمیت نقش دختران در تربیت نسل آینده، گفت: دختران، مادران آینده و سکان‌دار تربیت فرزندان هستند، بنابراین باید به تربیت آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

ارسال نظرات