همایش عفاف و حجاب ویژه بانوان،به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) اداره کل تبلیغات اسلامی استان و موسسه روایت عشق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۲۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهید حسن قوچ اسماعیلی جهت بازگشت پیکر مطهر شهید بعد از ۳۴ سال به وطن گفت: مرور یاد و نام شهدا بهترین گزینه برای تجلیل از آن‌ها است.

وی افزود: اگر میخواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید ویژگی هایشان را در خود زنده کنیم و آنان را برای خود الگو قرار دهیم.

بزمانی تاکید کرد: راه موفقیت در زندگی شخصی و عاقبت بخیری، الگو پذیری و طی کردن مسیر و راه شهدا است که باید بررسی کنیم اگر مسیر زندگیمان با شهدا فاصله دارد آن را کوتاه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پوشش و عفاف از آن جهت که یک امر فطری است و برای حیات اجتماعی انسان ضرورت دارد، در ادیان و مذاهب الهی دارای جایگاه خاصی است.

وی بیان کرد: معمولا حجاب را یکی از احکام برجسته اسلامی می‌دانند که البته در قرآن کریم نیز به صراحت در سوره احزاب و نور از آن یاد شده است و براین اساس در تمامی تبلیغات و تهاجمات فرهنگی روانی غرب، حجاب را با پوشش اسلامی وحتی چادر برابر می‌دانند.

بزمانی اظهار کرد: با توجه به فطری بودن مقوله حجاب، تمامی ادیان آسمانی، جامعه را به سوی آن فراخوانده و حتی درقومیت‌ها و ملل گوناگون با ریشه تاریخی کهن نظیر ایران بعنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی وسلبی است، خاطر نشان کرد: بعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است واین دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشند تا حجاب اسلامی محقق شود.
ارسال نظرات