علی ‌اصغر پیوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان:
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اینک افزون بر 40 میلیارد تومان تجهیزات امداد و نجات توسط این نهاد در حال خریداری است که در این بخش توجه جدی به استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۴۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، علی اصغر پیوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان سازمان عام المنفعه تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی، تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه از ۴۳ حادثه موجود در جهان ۳۲ حادثه قابلیت بروز در ایران را دارند گفت: برخی حوادث نظیر سیل و زلزله در یک بازده زمانی مشخص و برخی دیگر نظیر خشکسالی در فاصله زمانی طولانی پیامد‌های نا مطلوب خود را نشان می‌دهند.

پیوندی بیان کرد: در خشکسالی سیستان و بلوچستان با بازدید‌های میدانی که انجام شد شاهد صحنه‌های بسیار تاثیرگذاری از درد و رنج مردمی مظلوم بودیم که دل هر ایرانی را به درد می‌آورد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این بازدید‌ها وظیفه را برای ما به عنوان یک سازمان مردمی برای رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم این منطقه مضاعف کرد به طوری که اقدامات مختلفی نظیر راه اندازی کمپین نذر آب، توزیع سبد‌ها و بسته‌های غذایی مورد نیاز مردم درگیر با خشکسالی، کمک‌هایی در راستای بهبود وضعیت اجتماعی مردم در بخش‌های مختلف و اعزام کاروان‌های سلامت در اولویت قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به کمپین نذر آب گفت: در قالب این کمپین تلاش داریم کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم کشور را جمع آوری و در راه بهبود وضعیت معیشت، آب و زندگی مردم سیستان و بلوچستان هزینه کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این نهاد نیز با توجه به امکانات و بضاعت خود در این اقدام خداپسندانه مشارکت می‌کند.

وی با اشاره به داروخانه‌های هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان تامین کننده بخشی از نیاز‌های دارویی بیماران خاص هر جایی که وزارت بهداشت مجوز دهد با توجه به نیاز اقدام به راه اندازی داروخانه می‌کند.

پیوندی تصریح کرد: با تلاش‌های مسئولان هلال احمر سیستان و بلوچستان راه اندازی داروخانه هلال نیز در زابل در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت رفع مشکل سوء تغذیه در مناطق محروم نظیر سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد در راستای رسالت خود همواره کمک‌های غذایی در قالب سبد مورد توجه قرار داده است.
 
 کمبود حدود ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در کشور
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اینک ۵۸۰ پایگاه امداد و نجات در کشور فعال است که با استاندارد‌های اولیه یعنی هزار و ۲۰۰ پایگاه فاصله زیاد دارد.

وی افزود: برای بهبود وضعیت در این حوزه برنامه‌هایی با کمک سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در دستور کار قرار گرفته به طوری که در دهه فجر و هفته دولت شاهد راه اندازی تعداد زیادی پایگاه امداد و نجات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان هم اینک ۱۹ پایگاه امداد و نجات مستقر است گفت: تلاش داریم با توجه به گستردگی و نیاز تعداد پایگاه‌های این استان را همچون دیگر مناطق در آینده نزدیک افزایش دهیم.

**بزودی سه بالگرد به مجموعه جمعیت هلال احمر کشور اضافه می‌شود
پیوندی گفت: پیگیری برای افزودن سه فروند بالگرد جدید به مجموعه این نهاد در حال انجام است که در آن صورت شمار بالگرد‌ها به ۲۷ فروند می‌رسد.

وی افزود: تلاش برای وارد کردن سه فروند بالگرد جدید ادامه دارد تا به مناطقی همچون سیستان و بلوچستان که بسیار حادثه خیز و پهناور است اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: همچنین ۷۵ دستگاه آمبولانس، خودروی امداد و نجات و ... نیز در کشور خریداری شده که بزودی بر اساس نیاز استان‌ها توزیع خواهد شد.

** مردم ایران ۶۷ میلیارد تومان به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کردند
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: مردم ایران اسلامی ۶۷ میلیارد تومان به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کردند که تمام این مبلغ در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.

وی ارائه گزارش هزینه کرد کمک‌های مردمی را شفافیت برای روشن شدن عملکرد هلال احمر و کمک به افزایش اعتبار این نهاد عنوان کرد و افزود: می‌خواهیم به مردم نشان دهیم ارگان مطمئنی برای جمع آوری کمک‌های آنان هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مردم همچنان امدادگران هلال احمر در قالب گروه‌های «سحر» (ساماندهی حمایت‌های روانی پس از بلایا) درمناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر هستند.


ارسال نظرات