مدیر بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان:
مدیر بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان گفت:پوشش ابزاری است تا عفاف درونی انسان‌ها را در جامعه برونی کند و مُبَیّن حرمتی است که اسلام برای زنان قائل شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۶۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

آذر کیخا مدیر بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان در گفتگو با خبر نگار بسیج در زاهدان با تاکید بر ضرورت توجه جدی‌تر به موضوع حجاب و عفاف گفت: یکی از وجوه ممتاز و متمایز نظام دینی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه آن به ایجاد تقویت، و حجاب است که در قرآن واژه حجاب به معنای پرده امده است.

وی با اشاره به این مطلب که حجاب نه برای جلوگیری از تعرض مزاحمان بلکه برای دادن احترام و شخصیت دادن به زنان است؛ که اگر این حاصل شود مزاحمت مزاحمان هم خود به خود منتفی می‌شود، افزود: عفاف امری قلبی است و نشان ظاهری آن داشتن حجاب است.

کیخا عفاف در مسائل اجتماعی و یا اقتصادی را از یک ریشه دانست که برای حفظ حرمت و شخصیت انسان می‌باشد.

این مسئول بیان کرد: مرد و زن هر دو باید حجاب داشته باشند، مسئله عفاف و حجاب یکی از مسائل پر چالش و همیشگی در همه اعصار و برای همه کشور‌ها بوده و هست؛ جمهوری اسلامی هم یکی از مسائل پر چالشش همین مسئله عفاف و حجاب بوده است.

مدیر بسیج جامعه زنان ناحیه سپاه زاهدان اظهار داشت: پوشش ابزاری است تا عفاف درونی انسان‌ها را در جامعه برونی کند و و مُبَیّن حرمتی است که اسلام برای زنان قائل شده؛ و به ویژه با شرائط زمان پیامبر که زنان را زیر دست مردان به حساب می‌آوردند.

وی ادامه داد: گردهمایی عفاف و حجاب به مناسبت گرامی داشت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) با حضور خواهران بسیجی با محوریت بسیج جامعه زنان زاهدان برگزار شد.

کیخا افزود: زندگی عفیفانه در جامعه، مقابله با هجمه‌های پیش بینی شده توسط دشمن در راستای کشف حجاب زنان، فرهنگ سازی گفتمان سبک زندگی عفیفانه و ایجاد زمینه‌های هم فکری و هم افزایی نهادها، سازمان‌ها و موسستات در زمینه عفاف و حجاب، تقویت اعتماد به نفس در زنان از اهداف برگزاری این گردهمایی است.

مدیر بسیج جامعه زنان ناحیه سپاه زاهدان تصریح کرد: این گردهمایی به منظور تکریم و بزرگداشت جایگاه حضرت معصومه (س) و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با حضور پر شور خواهران بسیجی پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان زاهدان اجرا شده است.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: قرعه کشی القاب حضرت معصومه (س)، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف، اجرای مسابقه فرهنگی و تجلیل از دختران بسیجی نمونه و نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این گردهمایی بوده است.
ارسال نظرات