خبرهای داغ:
معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی، مطالبات مردمی از شبکه تبلیغ دینی را بسیار بالا دانست و گفت: باید ورود هوشمندانه‌ای در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار این شبکه باشد.
کد خبر: ۹۰۳۶۱۱۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،  حجت‌الاسلام علی دارابی در دیدار خود با مدیران تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی در شاهرود، ضمن بیان اینکه شناخت موقعیت یکی از مهم‌ترین ابزار موفقیت توسط شبکه تبلیغی در مواجهه با پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی گوناگون است، تأکید کرد: امروز مردم از روحانیان و شبکه تبلیغی انتظار دارند که با این شناخت، به بهترین راه برای رسیدن به راه‌حل برون‌رفت از معضلات اجتماعی دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان نهاد تخصصی میانی در عرصه مدیریت فرهنگی و دینی صحنه‌گردان عرصه فرهنگی کشور است، افزود: این نهاد در این موقعیت‌شناسی از وضعیت جغرافیای فرهنگی و اخلاقی کشور، دارای جایگاه ویژه‌ای است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با طرح این پرسش که امروز قدرت نرمی که در اختیار این نهاد قرار دارد در ساحت بهره‌گیری از شبکه عظیم تبلیغی می‌تواند به چه تحولاتی در کشور بینجامد؟، گفت: مطالبات مردمی از شبکه تبلیغ دینی بسیار بالا است لذا باید از این قدرت برای کمک به ارتقای معنوی جامعه بهره برد.

دارابی، روحانیان را در رأس معادله مقابله با تهدیدات فرهنگی و معضلات اجتماعی در سطح کشور دانست و بیان کرد: امروز وقتی از روحانیان مستقر صحبت می‌شود، درباره واژه‌ای بیان نظر می‌کنیم که برای همگان شناخته‌شده اما رسالت‌ها و انتظارات از روحانیان مستقر به این سادگی نیست.

وی افزود: امروز سطح مطالبات مردمی از شبکه تبلیغ بسیار بالا است و از روحانیان انتظار دارند تا در ساحت اجتماعی و فرهنگی و همچنین مقابله با معضلات فرهنگی ورودی جدی داشته باشند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور بابیان اینکه روحانیان برای ورود هوشمندانه به مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی باید مجهز باشند، گفت: فهم نیاز عمل به هنگام است لذا باید ابتدا آگاهی و فهم نسبت به معضلات اجتماعی و مسائل جامعه توسط روحانیان وجود داشته باشد.

دارابی بیان کرد: عدم فاصله از مسائل اجتماعی و مردمی بودن راه‌حل رسیدن به فهم متقابل نسبت به جامعه و مسائل آن است که روحانیان می‌بایست به آن دقت نظر ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: روحانیان باید مردمی و درعین‌حال به علم روز نیز مسلط باشند تا بتوانند به‌خوبی در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی، ورودی هوشمندانه که همانا رسالت و تقاضای سازمان تبلیغات اسلامی نیز محسوب می‌شود، را به نمایش بگذارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها