خبرهای داغ:
قائم مقام استاندار در ستاد اربعین:

کرمانشاه تا پایان مرداد آماده استقبال از زوار "اربعین" می‌شود

قائم مقام استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین از آماده سازی استان برای استقبال از زوار اربعین تا پایان مرداد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۶۱۵۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، جعفر همتی در جلسه امروز (25 تیر) ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: امسال دو کمیته جدید شناسایی، تشخیص هویت و انتقال اجساد و نیز کمیته امور اتباع خارجی به مجموع کمیته های موجود اضافه شده است.

وی بر تشکیل منظم جلسات کمیته‌ها تاکید کرد و افزود: فرصتی تا اربعین نمانده و باید کارها هرچه سریعتر ساماندهی شود و تا پایان مرداد ماه نباید کار زمین مانده‌ای در خصوص اربعین داشته باشیم.

همتی با تاکید بر بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین، گفت: طبق توافق  وزیر کشور با وزیر کشور عراق و بازدید رییس ستاد اربعین کشور عراق از مرزهای ایران، مرز خسروی به عنوان چهارمین مرز برای ایام اربعین ابلاغ شده و بازنشدن مرز تنها در حد شایعه است.

همتی خاطرنشان کرد: امسال ویزا نیز بصورت ریالی خواهد بود و قیمت آن با دلار محاسبه نمی شود.

وی در ادامه به تشریح برخی اقدامات ضروری جهت آماده سازی استان برای استقبال از زوار اربعین پرداخت و اظهار کرد: شش استان به عنوان استان های معین جهت امور عمرانی و تامین زیرساخت های اربعین در استان معرفی شده اند که باید از ظرفیت آنها بهره گرفت.

وی افزود: هر یک از این شش استان می تواند  ساخت پارکینگ یا محوری را برعهده بگیرد و امکانات مهندسی وارد استان کند و باید از این ظرفیت بهره گرفت.

همتی بر آماده سازی هرچه سریعتر محل اسکان و آشپزخانه در مسیر و مرز خسروی تاکید کرد وافزود: کمیته تغذیه و اسکان باید هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت پخت و پز غذا در مرز را فراهم کند.

وی یادآور شد: در ستاد مرکزی اربعین مقرر شده در هر چهار مرز کشور، چهار آشپزخانه مرکزی راه‌اندازی شود که این کار باید توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در مرز خسروی انجام شود.

وی از مرکز اورژانس استان خواست هرچه سریعتر جانمایی پایگاه‌های اورژانس را انجام داده و اعلام کند تا اقدامات امنیتی و تامین آب و برق آن انجام شود.

همتی همچنین از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواست تا هرچه سریعتر بر رفع نقاط کور ارتباطی در مسیر کنگاور تا مرز خسروی اقدام کنند.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه از کمیته خدمات شهری نیز خواست تا به روند احداث پارکینگ و سرویس های بهداشتی در مسیر و مرز خسروی سرعت دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار