شمس گفت: با اینکه حجاب یک نماد اسلامی بوده و ذهن و افکار را به پشتوانه این پوشش رهنمود می کند اما جوامع اسلامی نسبت به مسئله حجاب و پوشش اسلامی کاهلی می کنند.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۴۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، "عبدالله شمس " امام جمعه موقت شهرستان دره شهردر گردهمایی حجاب و عفاف ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: در مسئله حجاب اسلامی مسلمانان به اندازه غربی ها ارزش و امنیت آنرا درک نکرده اند.

شمس افزود: با اینکه حجاب یک نماد اسلامی بوده و ذهن و افکار را به پشتوانه این پوشش رهنمود می کند اما جوامع اسلامی نسبت به مسئله حجاب و پوشش اسلامی کاهلی می کنند.

وی تصریح کرد: اگر کسی دارای پوشش اسلامی باشد ذهن آن نیز به سوی اعتقادات اسلامی هدایت خواهدشد.

وی با اشاره به تضاد در اعتقادات و اندیشه های غربی یادآور شد: دانشمندان غربی و محافظان مکاتب مادی به خوبی به ارزش حجاب بعنوان یک مسئله اعتقادی با ارزش پی برده و سالها شاهد مبارزه آنها بر روی این مسئله هستیم

شمس افزود: مسئله حجاب یکی از مهم ترین جریانات در غرب بوده که در تضاد و تقابل رسانه ای عمل می کند.

وی یادآور شد: تصویری که رسانه ها بر مبنای الگوی حاکم در جوامع خود برای زنان و دختران ما ارائه داده اند در واقع تلاش در جهت تغییر معنایی نشانه حجاب بوسیله یک بازنمایی نامناسب از این جریان اعتقادی اسلامی است.

وی تصریح کرد: تبلیغات گسترده نامناسب در رسانه های غربی علیه حجاب نیز یکی دیگر از حوزه های فعالیت رسانه های غربی در جوامع ما است.
امام جمعه موقت دره شهر یادآور شد: رقص و آواز خواندن زنان یکی از حرام ترین مسائلی است که اسلام با آن به مخالفت برخواسته است که رسانه های غربی در میان جوامع امروزی آن را جا انداخته اند.


شمس با اشاره به جریان فکری اومانیسم بعنوان انسان محوری افزود: در این تفکر انسان یک موجود مادی زمینی بوده که تنها برای خود تلاش و مبارزه خواهد کرد.


وی تصریح کرد: در تفکر فرد گرایی افراد خود به خود ارزش پیدا کرده و جامعه به یک ابزاری برای رسیدن به اهداف تبدیل شده و به دور از پیروی از قانون دست به هرکاری خواهند زد .

وی با اشاره به نمایان کردن زنان و دختران در رسانه و تلویزیون بعنوان یک الگو ایده آل اما غلط افزود: از دیدگاه این رسانه ها اگر کسی از این الگو پیروی نکند شخصی دارای اختلال شدید جسمی است.

امام جمعه موقت دره شهر خاطر نشان کرد: اگر این تفکرات در جامعه ما نهادینه شوند برای مسئله حجاب جایگاهی باقی نخواهد ماند.

ارسال نظرات