خبرهای داغ:
مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا با ایراد اتهاماتی دوباره علیه ایران، از باقی‌مانده نظامیان ایالات متحده در خاک سوریه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۵۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که نظامیان آمریکایی تا زمانی که ایرانی‌ها به «ارعاب» منطقه ادامه دهند، در سوریه باقی خواهند ماند؛ اظهاراتی که به نظر می‌رسد بر خلاف وعده پیشین کاخ سفید برای خارج کردن سریع‌تر نظامیان ایالات متحده از سوریه است.

ترامپ پیشتر در ماه آوریل گفته بود که نظامیان آمریکا بلافاصله سوریه را ترک خواهند کند، مسئله‌ای که موجب بهت و حیرت مقامات رژیم صهیونیستی شد و از نظر آن‌ها این سخن به مثابه تسلیم کردن این ناحیه به روسیه و ایران بود.

اما طبق نوشته تایمز اسرائیل، دیروز یکشنبه بود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ از باقی‌ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه خبر داد.

بولتون در گفتگو با شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی آمریکا گفت:‌ «فکر می‌کنم که رئیس جمهوری به صراحت مشخص کرده است تا زمانی که خلافت سرزمینی داعش محو شود و تا زمانی که ارعاب ایران در سرتاسر خاورمیانه ادامه یابد، ما آنجا هستیم.»

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت که این موضوع طی دیدار ترامپ و پوتین در هلسینکی نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشتر یوری اوشاکوف، مشاور امور خارجی پوتین روز جمعه گفت که سوریه و حضور ایران در آنجا از جمله دستورکارهای مهم نشست سران روسیه و آمریکا خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها